Hoe lang (van kop naar kont) is een volwassen mopshond? En hoe ''breed'' (van rug naar buik) is een volwassen mopshond??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe stel ik de vraag voor een hondenkussen/mand, maar ik moet ook nog een bench hebben, dan zijn de gemiddelde lengtes ook wel makkelijk.
Ik kan ze alleen nergens op internet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je aan een kussen van 60 x 60 wel genoeg zal hebben want ze zijn klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik weet dat ze klein zijn, ik wil alleen de afmetingen weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je hier nergens een antwoord op zult vinden want meestal geven ze alleen de schofthoogte door en het gewicht. Dit ligt rond de 32 cm en tussen de 6 en 8 kilo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom vraag ik het ook hier. Er zijn ook mensen die een meetlint bij de hand hebben en het kunnen opmeten. Of die ervaring hebben hiermee.

Het beste antwoord

Voor elk ras is een rasstandaard. Dat betekent dat een hond van dat ras, officieel gefokt, aan die uiterlijke kenmerken moet voldoen.
Volgens de rasstandaard van de mops zijn er geen afmetingen voor lengte en breedte, wel hoogte:

Schofthoogte
25 - 28 cm

Een hond wordt niet in lengte en breedte precies gemeten.
Op onderstaande site vind je de rasstandaard ( met duidelijke afbeeldingen van wat wel en niet toegestaan is )
Er staan dat de hond een 'vierkant en compact uiterlijk' moet hebben.
Samen met de info van de schofthoogte kun je je voorstellen wat te lang/te breed is:)

Toegevoegd na 3 minuten:
Hmm ik vind op andere sites weer andere schofthoogtes tot ong 35 cm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was vergeten de vraag te sluiten, ik ben nu voorzien van een groot kussen (dus dat past wel haha) en een ruime bench. Toch hartstikke bedankt voor je antwoord!!

Andere antwoorden (1)

Je zou ook de vraag kunnen stellen hoe groot zijn mensen en of hoe dik zijn ze. Alles hangt af van de voorouders en natuurlijk hun voeding.