Is een konijn dat steeds bijt vals?

We kochten een dwergkonijn om bij ons andere dwergkonijn te zetten, ze hebben een grote kooi.
Maar nu blijkt dat het nieuwe konijntje het andere veel bijt.
Ons heeft ie ook al vaak gebeten.
Soms komt ie zelfs naar je toe om te bijten.
Nu willen we er van af.
Zou die vals zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft je nieuwe konijn een verleden? Weet je hoe hij behandeld werd door de nieuwe eigenaar? De meeste dieren worden niet zomaar vals. Het is makkelijk om van een 'vals' dier af te willen, maar veel van zulke dieren zijn met een hoop aandacht, rust en liefde te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een moeilijk geval Suzy.
We dachten er eerst ook zo over.
En het konijn kochten we bij de Boeren bond.
Maar het is niet te doen om er mee te knuffelen.
Hij laat dat niet toe.

Het beste antwoord

Ha, die Chx;

Dat is geen gewoon konijn maar een killer bunny. Al eeuwen lang een gevreesd monster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heeft dat beest gewoon honger...

Geef je hem wel wat te eten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, ze krijgen alles wat ze nodig hebben :-)
Terratoriaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bijt ons veel, hij bijt het andere konijntje veel... zal die vals zijn?? Doe eens een gok.
Veel bijten doet hij niet uit affectie.

Ik heb jaren geleden ook zo'n monster gehad. Ik moest hem voeren met een leren handschoen aan, anders had ik hem aan mijn handen hangen.
Nee, dat was geen pretje.
Ik geloof dat ik hem verkocht heb aan een kennis van mijn ouders. Wat die er mee gedaan hebben weet ik eigenlijk niet (of daar wil ik niet over nadenken).

Nu heb ik een beestje dat absoluut het tegenovergestelde is, als hij al iets te enthousiast de vitamine tabletjes uit mijn handen haalt en merkt dat hij een stuk vel van mij heeft, dan laat hij direct los.
(en deze is niet stuk te krijgen, al dik 9 en een half jaar lang!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een leren handschoen, daar zeg je wat!
Daar beet dit konijn zó een stuk uit!!
Maar hij gaat er uit dat beest, heel snel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de pan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe es een gok :lol: +1
Ik wou zeggen nee joh, hardstikke tam juist, maar deze is beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm vast niet... (kan ik weer niet slapen, alsnog een schuldgevoel..)
kan zijn dat hij vals is of het gewoon niet kan vinden met het andere konijn. Ik weet niet of het een vrouwtje is maar anders zou het kunnen helpen om haar te castreren (let wel ZOU KUNNEN) maar of je dat geld er voor over hebt....

Overigens zou ik je willen adviseren, mocht je overwegen een nieuw konijn bij je huidige konijntje te zetten, laat hem dan koppelen bij een konijnenopvang, dan weet je A zeker dat ze elkaar accepteren en B kunnen ze je al wat over het karakter vertellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem aan dat hij bijt als je bij het konijn in zijn hok komt en deze er dan ook niet uit kan krijgen. En nu zit er ook nog een vreemd konijn bij.

Voordat je het konijn weg doet kan je misschien eerst nog even wat informatie inwinnen. Heb hieronder zie bron een site gevonden waar heel veel informatie in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terugbijten!