dat hangt helemaal van het ras af, of natuurlijk van de mix bijvoorbeeld:

De Singapura is een van de kleinste gedomesticeerde katten, met een volwassen lichaamsgewicht tussen de 2 en 3 kilo

De Maine Coon echter weeg wanneer de kat volwassen is al gauw rond de 8 á 9 kilo.

een doodnormale huiskat(ook wel: europese korthaar) hoort tussen de 3,5 en 5 kilo ter wegen, afhankelijk van het geslacht en van de rassen van de ouders, grootouder, overgrootouders enzovoorts.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord een +