Hebben katten een hekel aan lavendel?

Sinds ik zijn kussens en dekens heb gewassen en daarbij wasverzachter (lavendel) heb gebruikt, kruipt hij niet meer in zijn mand en ook de dekentjes die er liggen gaat hij uit de weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

de mijne heb dat ook al die geuren vinden de meeste ook niks wat je kan doen is ze mand en dekentje over je lichaam vrijven met je handen en even tegen je kleding aan houden maar moet daar natuurlijk geen parfum aan zitten zodat de geur van het baasje er in gaat zitten bij de mijne hielp dat en ging ze er weer in liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.
Heb wat kledingstukken die eigenlijk in de was moesten eerst een tijdje om en tussen zijn kleedjes en kussentjes gedaan.
Hij kruipt nu weer overal op en in.
Mijn eigen kleding daarna wel gewassen :-))

Andere antwoorden (5)

Dat zal ongetwijfeld weer per kat verschillen. Bij mijn katten heb ik daar nooit iets van gemerkt. Misschien went ie er later nog aan. Maar het liefst heeft een kat dat je helemaal niet wast !! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Nou ik ken katten die nergens liever liggen dan op de mand met schone was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik die graag in een vuile wasmand liggen zodat als die later op schoot komt zitten hij naar zweet sokken ruikt. :-)
Zo zie je maar, dat alle katten weer anders zijn.
Ik zal ze weer even wassen , zonder zeep en zonder wasverzachter, zodat er geen luchtjes meer aanzitten.
Waarschijnlijk vond hij zn eigen oude luchtje het lekkerst :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat jouw kat er niet van houdt, die van mij is niet van mn dekbed weg te slaan, als het net gewassen met lavendelgeur
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat als je lavendel in de tuin zet, dat dan de katten wegblijven. Dus het kan heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten. Geen kat te bekennen in je tuin als er voldoende lavendel staat.
Mijn kat heeft geen problemen met lavendel, maar wel met alles wat geparfumeerd is. Wasverzachter is geen 'lavendel', maar kunstmatig.