Hoeveel koppen (standaard koffie kop) met kittenbrokjes (kleintjes) is 45 gram?

Ik heb geen weegschaal, en wil die ook (nog) niet kopen !!
Dus wil ik weten hoe ik dan 45 gram kittenbrokjes kan afwegen/meten. Hoe kun je dit dus het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.9K
Rieneke1
12 jaar geleden
waarom zou je het afwegen?
je kitten moet onbeperkt kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha onbeperkt eten? Wil je de kat dik hebben? 1. Er staan niet voor niets bepaalde voedingrichtlijnen op de verpakkingen. 2. ook de dierenarts zegt dat ze niet teveel moet kunnen eten, beter een wat dunnere kat, dan een dikke kat. Bijna alle katten hebben overgewicht.
Mede doordat mensen denken dat katten onbeperkt moeten eten.
Rieneke1
12 jaar geleden
ytje, ik zeg niet dat katten onbeperkt moeten kunnen eten.
na castratie hebben katten de neiging te dik te worden, en moet je hun gewicht in de gaten houden.
kittens echter zijn volop in de groei, en moeten wel degelijk onbeperkt kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb kitten brokjes en de dierenarts ziet wel duidelijk dat het een kitten is.
Dus mijn uitleg geldt óók voor een kitten. Moet een baby van zoveel weken/maanden ook onbeperkt kunnen eten?
Rieneke1
12 jaar geleden
ik geef het op ytje.
ik heb al 35 jaar een groep van 3-5 katten.
ik heb meerdere symposia over voedingsleer bij katten bijgewoond.
ik ben gecertificeerd kattengedragsdeskundige.
ik hou mijn kennis op peil door lezingen en symposia bij te wonen.
katten zijn mijn passie en specialiteit.
ik heb je hier steeds geprobeerd te adviseren, maar het heeft geen zin.
overal ga je dwars tegenin, alles weet je beter.
ik heb met je kitten te doen, maar ga niet meer reageren of antwoorden op vragen van jou.
het heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry..maar ik volg eerder advies op van de dierenarts, dan van iemand die adviezen door wilt duwen en ik alleen maar ken via het internet..
Ik vind het heel jammer dat jij constant een reactie geeft op iets wat ik totaal niet wil weten. Jij geeft reacties als: je kitten is veelste vroeg bij haar moeder weg gehaald..en nu ook al over de voeding?
Ik vraag alleen hoeveel koppen 45 gram is. Niet meer niet minder.
Lijkt me vrij logisch dat ik dan tegendraads ben he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien mijn kitten bij de dierenarts hier zit, volg ik zijn advies op. Alleen Rieneke begrijpt dat niet zo goed. Ze denkt dat als ik lees: je moet dit en dat doen. Dat ik dat dan blindelings ga doen.
Niet dus.

Antwoorden (4)

Droge brokjes ? Ongeveer een handje / half koffiekopje.
Het is ongeveer het gewicht van een (klein) kippe-ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dankjewel !! Dan moet ik dus eventjes wat uit haar bakje gaan halen hahaha
Heb je de kittenbrokken van een duurder merk? Merken zoals Royal Canin hebben namelijk gewoon maat bekertjes, dat is extra handig! Ik denk dat 3 kwart senseo kopje wel overeen komt met 45 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben Pecific, maar daar zit geen maatbekertje bij helaas. Wel een duur merk haha. Senseo kopje bedoel je mee zo'n leuk geschilderd rond DE kopje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Specific
Bij het voeren van dieren en bij gebrek aan een maatbekertje, doe ik een afgepaste hoeveelheid in een plastic zakje. Bij de supermarkt weeg ik dan wat ik heb meegenomen.

Voeren doe je eigenlijk niet op gewichten maar met het oog.
Het ene dier verbruikt veel meer energie dan het andere dier. Kijk naar de lijn en je weet of je de hoeveelheid moet aanpassen.

Kittens mogen onbeperkt eten. Volwassen dieren zorgen meestal zelf voor de benodigde hoeveelheid waarbij ze gezond en slank blijven. Luie katten die weinig spelen moeten soms op dieet, maar alleen onder begeleiding van een dierenarts.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kittens onbeperkt mogen eten, waarom zijn er dan voedingsrichtlijnen ed voor kitten brokken?
Maar hoe ''bereken'' je wat een gepaste hoeveelheid is, die je in een zakje doet? Want je moet dan wel weten hoeveel gram je in het zakje doet.
Dankje voor het antwoord.
Ivana
12 jaar geleden
Je neemt thuis dat ene kopje en dat hou je voor het afmeten. De eerste keer vul je het kopje, doet die hoeveelheid in een plastic zakje en weegt het in de supermarkt. Dan weet je wat je geeft. Dat kopje houdt je gewoon voor het verstrekken van voedsel dan krijgen ze altijd even veel.
In de super kan je ook nog afwegen tot de hoeveelheid die je wilt en thuis in het kopje zien hoe hoog het dan staat. Je hebt dus zelf geen weegschaal nodig.
Voedingsrichtlijnen worden door de fabrikant verstrekt, omdat mensen vaak helemaal geen idee hebben. Die voedingsrichtlijnen komen meestal overeen met de hoeveelheid die een kitten per dag uit zichzelf zal eten. Je hebt die richtlijnen dus alleen als een soort bevestiging, ze zijn niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooh tuurlijk. Wat slim zeg! Haha nog niet aan gedacht.
Over die richtlijnen, ook mijn dierenarts zegt dat een kitten niet continue moet kunnen eten, maar gewoon een bepaalde hoeveelheid (ongeveer de richtlijn dus, ligt aan activiteit) voor een hele dag.
Dankjewel voor je antwoord! Goed bedacht.
In een tuincentrum hebben ze vaak (gratis) bekertjes van verschillende merken kattenvoer met maataanduiding. Ook handig want niet elke brok is even groot of even zwaar, je kan per soort brokjes bekijken hoeveel gram het is.