Mijn kitten 'lust' ineens z'n brokjes niet meer. Zal hij deze toch opeten als hij meer trek krijgt?

Mijn kitten (4,5 maand) eet sinds een maand of 2 Royal Canin brokjes. Die vindt hij heerlijk. Elke ochtend maakt hij me wakker. Dan lopen we naar beneden en geef ik hem z'n brokjes. Daar stormt hij dan op af, net als vanochtend. Dit keer rook hij aan z'n brokjes en hoefde hij het niet. Hij liep er een paar rondjes omheen maar liep weer weg en bleef 'zoeken' naar ander eten. Ik heb hem een beetje natvoer gegeven, dat wilde hij wel. Nu is het zo dat ik nu echt weg moet en morgenmiddag pas terug kom. (normaal is hij nooit alleen hoor) Ik heb dus geen tijd om ander voer te halen. Nu is mijn vraag..zal hij de brokjes toch gaan eten als ik weg ben en hij echt trek krijgt? Hij moet wel gewoon lekker blijven eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

ja uiteindelijk zal hij de brokjes wel eten, maar tis niet handig als hij opdat moment ze brokje niet wil hem iets anders voor ze neus te zetten. Want natvoer (vlees) vinden ze veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als hij honger heeft, eet je kitten het echt wel. Je moet 'm niet teveel verwennen met z'n andere voer, anders heeft ie het idee dat hij gewoon kan stoppen met eten, want hij krijgt toch 'lekkerder' eten.

Maar weet je zeker dat er niks mis is met je kitten? Als hij altijd die brokjes opschrokte, en ze nu niet meer eet, kan er ook een andere oorzaak voor zijn dan 'het niet lusten'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gisteravond heeft hij er nog lekker van gesmuld. En een snoepje wilde hij net wel. Volgensmij is hij kerngezond. We zijn vorige week nog bij de dierenarts geweest voor een gezondheidscontrole. Maar ik hou het natuurlijk in de gaten. Dankje voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat hij het toch niet eet, is het erg als hij dan morgen pas ander voer krijgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor hij kan wel eventjes zonder eten zeker als hij al wat natvoer heeft gehad moet je natuurlijk niet te vaak doen beestje is wel in de groei
Onze kat had dit ook, we geven hem nu af en toe wat vlees voor afwisseling. Nu eet hij ook gewoon zijn brokjes weer en is het niet steeds hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heeft hij last van het wisselen van zijn tandjes? Als hij echt honger heeft, zal hij toch wel proberen de harde brokjes te eten... maar makkelijk zal dat dan niet gaan.