Hoe help je een hond snel van zijn schijnzwangerschap af?

Onze hond heeft er veel last van..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mee naar buiten nemen en afleiding geven. Veel wandelen en actief bezig zijn.

Natuurlijk kan je haar laten castreren. Dat wordt ook aanbevolen bij honden die hier last van hebben, omdat het altijd na de loopsheid weer terugkomt.

Het is overigens een natuurlijk gebeuren. In de natuur mogen alleen de Alpha-honden bevrucht worden en jongen krijgen. De andere/sommige teven in de roedel zijn dienstbaar aan dit nest en produceren melk. Die schijnzwangerschap is dan nodig om de melkproductie op gang te brengen.
Als jouw hond de aanleg heeft om "dienstbaar" te zijn, zal dit keer op keer het geval zijn na haar loopsheid.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees dat je op termijn nog een nestje wilt. Is het een rashond? Zo niet, dan zou ik geen nestje aanraden. Voor je plezier een nestje toestaan is niet zinvol, er zijn al zoveel honden die een plaatsje zoeken.
Overleg met je dierenarts wat het beste is. Ik heb een prachtige rashond. Toch is ze gecastreerd omdat ook zij bij de eerste loopsheid al een schijnzwangerschap had. Honden lijden daar onder.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als de hond de enige is in een gezin, zal ze zich de alpha hond voelen en dus schijnzwanger worden.
Ivana
12 jaar geleden
Meike, Alphahonden worden niet schijnzwanger. Alphahonden zijn de honden die gedekt mogen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Vaak helpt het dan om ze te laten steraliseren. Maar dat is natuurlijk wel een heel gebeuren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben de wens om in de toekomst nog een keertje een nestje te nemen.. Dus steriliseren is geen optie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel wandelen is het enige. Je kan dit niet verhelpen. Als je een nestje wilt nemen, zou ik niet erg lang wachten en daarna het beestje laten steriliseren omdat de hond veel last heeft van een schijnzwangerschap.