wij hebben een jack russel met een allergie. vanwege teruglopen inkomsten kunnen wij de medicijnen niet meer betalen. Weet iemand hier een oplossing ?

Toegevoegd na 21 uur:
Hoe heten de tabletten van Da Misschien kunnen we die uitproberen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar is de hond allergisch voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tegenvraag. Ik ben ook benieuwd!

Antwoorden (6)

Net als heel veel andere mensen die momenteel zuiniger aan moeten doen: proberen te besparen op andere dingen. Als je een lijstje maakt met je maandelijkse uitgaven, zul je zien dat er best hier en daar een paar euro's te besparen zijn. Ik neem aan dat het welzijn van je hond belangrijk voor jullie is. Daarom zou ik besparen op andere zaken, als ik jullie was.

Een minder leuke maatregel is om een ander goed tehuis voor jullie hond te zoeken. Hiermee zal ik wel minnen scoren, maar ik denk dat een hond beter af is bij mensen die geld en mogelijkheden hebben om de hond de juiste verzorging te geven, dan bij mensen die er geen geld meer voor hebben.

Toegevoegd na 11 minuten:
Natuurlijk bedoel ik de laatste maatregel als noodoplossing, in het geval je niet meer kunt besparen op andere dingen. Ik bedoel dus ook beslist niet dat je de hond maar moet afgeven bij een asiel. Ik doelde op een goed tehuis bij mensen die graag een jack russel willen opnemen en weten wat het hebben van een hond inhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, dit moet dan wel het laatste middel zijn, maar de gezondheid van een dier heeft voorrang op onnodige luxe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus juist ; een huisdier is een luxe-artikel, geen noodzakelijke levensvoorwaarde, en als je er niet meer voor kan zorgen, gaat het belang van het dier nu eenmaal voor.
Zieke dieren zijn overigens wel HEEL erg moeilijk te plaatsen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal dank voor de reacties, + en de nuttige toevoegingen. Ik hoop dat Elisabeth er iets aan heeft (of liever gezegd haar hondje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bastanovum : ik ga voor een heel groot deel met je mee, tot op het punt dat een huisdier een soort 'basisvoorziening' zou moeten worden ; dat gaat me echt te ver. Voor vrijstellen van hondenbelasting is nog wat te zeggen, maar met drie herdershonden aan de lijn in de rij voor de voedselbank ; nee, dan ben je voor mij minimaal één grens over. Er zijn ook heel veel mensen ZONDER hond tevreden, gezond en gelukkig (het is GEEN voorwaarde) EN er zijn meer huisdieren met een vriendelijker kostenplaatje die hetzelfde effect hebben.
Een hond is een grote verantwoordelijkheid - niet alleen financieel. Sommige dingen blijven een luxe, hoeveel voordelen ze ook hebben. Dan kun je met dezelfde argumenten ELK luxe-artikel dat de basale leefomstandigheden verbetert wel 'in het basispakket opnemen'. Een auto ofzo. Je moet denk ik een grens trekken waar je als samenleving verantwoordelijk voor bent, en die mag van mij liggen bij dingen waar ECHT niemand buiten kan. Daar hoort een hond, helaas pindakaas, niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hulphonden vormen, uiteraard, een verhaal apart en staan hier helemaal buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de dierenbezitters wordt DA gebruikt voor het woord dierenarts.
Er bestaan ook dierenartsen voor minima dus misschien zit er iets bij jou in de buurt of dat je de benodigde medicijnen via internet goedkoper kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is je hond allergisch voor? Onze vorige hond is ook overleden aan een allergie, en we zijn toen overgestapt op hyperallogene brokken van de dierenarts (die niet zo hyperallogeen zijn als men beweert).
Nu denk ik, had ik mijn hond maar op rauw vlees gezet.. Dan had dat waarschijnlijk wel geholpen, aangezien veel honden allergisch zijn voor graan en er zo veel rotzooi in hondenbrok zit.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78801-vers-rauw-vlees-voor-de-hond.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond krijgt al jaren prednison voor zijn allergie. De eerst paar weken heeft hij veel bij verschijnselen gehad (veel plassen)maar die heeft die nu niet meer. Ik koop bij de DA altijd 100 pillen en betaal er nog geen 25 euro voor. Hij krijgt er 1 per dag.
Ik weet dat het niet goed is voor zijn lijf, maar hij doet het er erg goed op. Hij is weer rustig(niet meer krabben en geen bloedplekken meer) en hij is vrolijk.

ps: Ik heb met hem echt alles uitgeprobeerd, voer, vlees, rijst en vis, medicijnen, andere mand, andere halsband, testen enz.

Overleg even met je DA.
Succes!
Ik hoop dat jullie nog lang van de hond kunnen genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat DA een afkorting is voor dierenarts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DA betekent Dieren Arts.
Het is echt Prednison, 5 mg tablet(staat op het doosje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht hetzelfde over die DA.. :-)
Maar die + stond er nog niet, nu wel..
Hallo,
Ik ben Nederlandse en woon in Tsjechie,Zichovec. Ik heb hier een hele lieve en goede dierenarts die zijn praktijk eigenlijk als hobby heeft naast zijn fabriek in dierengeneesmiddelen. De DA is hier nog erg goedkoop.Ik heb zelf heel veel dieren. Ik kan, als ik weet welke medicijnen het zijn, vragen wat het hier kost mischien is het hier een heel stuk goedkoper. Als dat zo is kan ik het je eens in de zoveel tijd opsturen,geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Veel DA's willen een betalingsregeling treffen. Mijn hond werd onlangs ook onverwacht ziek en die kosten had ik ook niet voor handen.
Na de uitleg mocht ik het bedrag in termijnen betalen.
Ik zou proberen je situatie gewoon uit te leggen daar, niet geschoten is altijd mis:)
Wie weet komen ze je tegemoet:)