Mijn vis eet steentjes van de bodem...........kun je hem dat afleren? 'voordat hij stikt'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de schilpad echt of is dit een stenen schilpad voor de sier?

Antwoorden (3)

nee dat lukt niet want een vis heeft een geheugen van 2 seconden alles wat die doet is natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb niet gemind ondanks dat jou antwoord kant noch wal raakt. Het is allang bewezen dat deze onzin niet opgaat, als de vis maar een geheugen van 2 seconde had zou deze niet kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch knap. "zelf ervring." Is thesander705 een (goud)vis?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Attitude thesander705 kan natuurlijk nooit een goudvis zijn. Het zal je zelf al niet lukken om die twee regels binnen 2 seconden te tikken en een goudvis met die onhandige vinnen al helemaal niet.
Na 1 letter was hij waarschijnlijk al weer vergeten wat die wilde zeggen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar liegen mag toch niet? Hoe verklaar je dit dan? Humor +1 btw. Helaas kan dat niet bij reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die onzin over dat goudvissen een slecht geheugen hebben is al jáááren geleden ontkracht door wetenschappelijk onderzoekers.
Ze kunnen bijvoorbeeld aanleren dat ze op een bepaald deel van de dag tegen een hendeltje moeten duwen om eten te krijgen, en dat 3 maanden later nog onthouden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpelweg het feit dat ze naar de oppervlakte komen als je erbij komt staan (mogelijk voer komt geven) zegt al genoeg.
Als je eens gaat snorkelen of duiken, zie je dat vissen dit van nature doen: Ze eten de steentjes neit werkelijk, maar onderzoeken of er iets eetbaars onder zit.

Ik zou me geen zorgen maken, je kunt hooguit eens bekijken of je vis de juiste voeding krijgt, en of het water optimaal van kwaliteit is.

Oh ja en dan nog dit: Een vis stikt niet in een steentje hoor, of het moet tussen de kieuwen vast komen te zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet de muskusschildpad wel, op een dag heeft hij ze dat allemaal afgeleerd en jij geen vis meer.

Overigens zuigt de vis de stenen schoon en slikt ze niet door.

Ik hoop dat de moderatoren dit antwoord laat staan als informatie voor overige vraagstellers.

De muskusschildpad zit geheel verkeerd gehuisvest, niet alleen de bodem is ongeschikt maar ook de medebewoners horen er niet bij te zitten, goudvissen zijn drager van koudwater TBC, dit is dodelijk voor de schildpad, ook zal de schildpad de vissen als voer gebruiken.