Waarom poept en plast mijn hamster op de meest vreemde plekken?

Mijn hamster (russische dwerghamster) poept in haar voerbak en plast in haar looprat / renwiel, hoe je dat noemt.
Ze plast en poept ook op de plek waar ze slaapt, ze stinkt dus zelf ook!
Waarom doet ze dit niet gewoon op een normale plek?

Toegevoegd na 3 dagen:
Mijn hok is heel groot en toilet help niet xD

Toegevoegd na 3 dagen:
Hoe leer je een hamster dan waar het toilet is??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

een hamster plast als hij of zij zichzelf prettig voelt, zijn meest vertrouwde plekjes die je net opnoemde zijn dus veel voorkomen,
wat bij mij goed hielp was badzand voor hamsters, koop een toiletje voor hamsters, doe het badzand erin en daar zal hij dan 'meestal' zijn boodschap doen.
natuurlijk niet altijd, mijn hamster poept ook gewoon in alle buizen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, toilet heb ik al geprobeerd, hielp ook niet...

Andere antwoorden (2)

Omdat de hamster nog geen toilet heeft gevonden. Heb je wel een toilet geplaatst? Er zijn specdiale hamstertoiletten te koop welke zindelijkheid kunnen stimuleren (uiteraard moet je wel de hamster leren dat daar het toilet is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je kooi wel groot genoeg?
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78436-welke-kooi-voor-mijn-hamster.html