mijn hamster vind het niet zo leuk meer in zijn opvang bakje?

daar doe ik hem in wanneer ik de kooi schoonmaak maar hij wil er dan echt heel graag uit. is er een manier hoe hij het daar fijner vind. of een ander plek waar ik heb kan stoppen wanneer ik de kooi verschoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Het is voor een hamster best ingrijpend: je pakt hem uit zijn hok, zet hem in een vreemde omgeving (ander uitzicht, andere geur)

Misschien zet je hem dicht bij iets engs? (katten, verwarming, geluid)

Wat wel helpt is om een donkere afsluitbare bak te nemen (denk om de luchtgaatjes) Een hamster zal in het donker namelijk rustig worden.

Succes!

Toegevoegd na 48 seconden:
Je kunt in de donkere bak ook iets lekkers voor de hamster leggen (groenvoer) ter afleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat belangrijk is om dingetjes even mee te verhuizen. Vooral het stro waar hij op ligt. Daarnaast wat oud stro terug plaatsen voor reuk en herkenning.

Toegevoegd na 51 seconden:
Met terug plaatsen bedoel ik als je de kooi helemaal schoon hebt gemaakt wat oud stro erbij stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima wij hadden vroeger een Russische hamster ook zo'n kleintje. Andere belegging prima dus (neem het vooral mee naar zijn tijdelijke plek)
Bij ons mochten de dieren gewoon loslopen door het huis als de bakken verschoond moesten worden.
De omgeving was ook diervriendelijk.

Ook de vogels mochten vrij vliegen.
Zo krijgen de dieren nog wat beweging en leven ze langer.

We letten er wel op dat mannetjes en vrouwtjes apart ge-
houden werden. (van de knaagdieren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik nog een hamster had, maakte ik hem alleen schoon in de avonduren, als hij toch al wakker en actief was.

Ik zette hem dan altijd in een hamsterbal, daarmee holde hij gezellig de hele kamer rond.
Dus misschien is het een idee als je ook een hamsterbal aanschaft en hem daarin zet tijdens het schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je kunt doen is van houten planken een klein speel'pleintje' maken. Je zet speeltjes neer in een vierkant wat omheind is met hout. Zorg er voor dat je hamster er niet uit kunt klimmen. Met karton kan je dit ook maken ;)

Je moet geen hamsterbal gebruiken, die dingen zijn echt slecht. Je hamster kan gaan lopen uit paniek omdat hij eruit wilt. Het ziet er leuk uit maar als mens weet je niet of je dier er wel plezier van heeft.
Er zijn nog veel meer spullen die slecht zijn voor hamsters. Hier nog wat informatie:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/78051-slecht-advies-van-dierenwinkels.html

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78444-geen-dieren-bij-dierenwinkel-kopen.html

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78436-welke-kooi-voor-mijn-hamster.html

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79026-welk-loopwielrad-voor-mijn-hamster.html

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik zie dat je hamsterwatten gebruikt? Lees alsjeblieft mijn linkjes even door, hamsterwatten zijn echt levensgevaarlijk!