Kan een jong katje in de eerste week dat ie bij je is al een dag/nacht alleen zijn?

Ik krijg zondag mijn kitten en die zaterdag daarna ben ik van 5 uur s middags tot zondagmiddag drie uur weg.
Kan dat met zo'n klein beestje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

In principe kun je dat zo'n jong beestje niet aandoen. Regel iemand die de zaterdagavond en de zondagmorgen even langskomt om te voeren en te spelen met het beestje. Zo doe ik het altijd met mijn kittens, dat werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet geheel verstandig.
Probeer anders iemand te regelen die eventueel zondagochtend even snel bij het beestje kan kijken...
Lukt dit niet, zorg dan in ieder geval dat er genoeg water en brokjes (oid) voor 2 dagen staat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo jong zou ik hem zeker niet alleen laten heb je niet ergens en buurman/vrouw vriend kennis die hem die dag even kan opvangen ?
hij is zo klein dat het waarschijnlijk geen enkel probleem is
12 jaar geleden
Voor zo'n jong beestje is dit echt niet verstandig om te doen en vooral als je hem nog maar zo kort hebt.

Misschien is het mogelijk dat je met de persoon van wie het kitten is,kunt afspreken of je hem een weekje later kan komen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat zou de beste oplossing zijn.
vermoedelijk wordt het kleintje toch al te vroeg uit het nest gehaald.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je + Rieneke. Ja dat was mijn vermoeden ook al.
Nee! ze moeten genoeg vocht binnen krijgen en als je er niet bent kan het katje nog weleens uitgedroogd in het mandje liggen