vlooienbestrijding kat ook in de winter?

Moet ik gewoon doorgaan met het maandelijks pipetjes geven aan mijn katten in de maanden van Herfst/Winter tegen vlooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

ik zou de proef op de som nemen, tenzij een van je katten allergisch is voor vlooien.
waarom bestrijden als het niet nodig is?
mijn katten zijn 12 jaar terug voor het laatst ontvlooid en ontwormd.
hou wel voor de zekerheid een paar pipetjes achter de hand, zodat je snel kan reageren, mocht het toch nodig zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag hopen dat die pipetjes niet over de datum zijn anders heb je er helemaal niets aan.Koop je dan iedere keer nieuwe pipetjes.Kostbare aangelegenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pipetjes die over de datum zijn en daarom weggegooid worden hebben maar één nut: het spekken van de kas van de farmaceutische industrie.
Laat je niks wijsmaken en ga uitgebreid op onderzoek uit naar tht datums enz.
Verouderde vlooiendruppels b.v. verliezen hun werking niet.

Andere antwoorden (6)

Mijns inziens zijn juli en augustus en ook september soms nog de vlooienmaanden. afhankelijk van jouw situatie zeg ik, in principe hoeft dit niet het hele jaar door. Maar dit hangt van de temperatuur af en of jouw kat veel buiten is. Zou zeggen doe een poos zonder behalve in de zomermaanden. Dan merk je vanzelf of het voor jou nodig is of niet ( Je kat bedoel ik hahaha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vlooien overleven het prima in jou huis en op je kat als het lekker rond de 20 graden Celsius is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus zelfs als de kat veel buiten komt moet je niet stoppen. Ze kunnen in je huis zitten, dus zomaar weer op je kat komen op het moment dat je bent gestopt met de bestrijding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze buiten komen is de kans erg groot dat ze van andere katten de vlooien meekrijgen.Dus dan ook zeker doorgaan
Ja, een kat moet het hele jaar preventief behandeld worden tegen vlooien, want kan ook in de winter vlooien oplopen (zeker als het lekker warm is in huis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben gemerkt dat vlooienbestrijding nauwelijks nodig is. Dit voorjaar een keer een behandeling, welke 3 maanden geldig zou zijn. In augustus een keer vlooien geconstateerd. Even aangekeken. Na een week of 2 waren ze weg. Nu al sinds augustus schoon; Ik zou zegen: Niet doorgaan, en aankijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doorgaan met pipetjes.ookal ben je nog zo schoon en een kei in de huishouding de eitjes van de vlooien krijg je nooit helemaal weg zeker niet als je een paar keer overslaat.De vlooien vinde het prima in huis (lekker warm)en gaan dus gewoon door met uitkomen.Zeker als je katten buiten komen heb je kans dat ze meegenomen worden.En dan heb jij een probleem en je katten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij geven de katten en de hond alleen in de warmere maanden dwz. van mei t/m half september vlooiendruppels en ze hebben nooit last van vlooien,ook in huis geen vlo te bekennen.