Verstoord het licht in de koeienstallen het dag-ennacht ritme van de koeien?

Het viel me laatst op dat het licht in de koeienstallen dag en nacht aan staat. De koeien zitten altijd in die stal want ze komen niet naar buiten. Wordt hun dag- en nachtritme daar door verstoord?

ps, ik had geen idee in welke categorie deze vraag hoorde dus heb ik hem maar bij huisdieren gezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje....
Is dat echt waar??? Wat vreselijk zeg...
Nog meer reden om Bio melk van Arla te kopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of sojamelk, dan heb je ook geen stiertjes meer die naar de slacht moeten.

Het beste antwoord

Zover als onderzoek mogelijk is is aangetoond dat het hebben van geen dag - nacht verschil geen nadelig effect heeft op een koe, sterker nog in een aantal gevallen is het zelfs kalmerend, als een koeienstal op een plek staat waar met regelmaat 's avonds en 's nachts geluidsoverlast is (trein / vliegtuig, etc.) de koeien minder gestrest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan geven de koeien meer melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koeien 'slapen' slechts 4 uur per dag, het is niet gezegt dat dit persee snachts is.
Het licht wat doorgaans snachts in veestallen word aangehouden is van een bepaalde kleur en frequentie wat rustig is op de ogen van koeien, dus ze zullen hier geen last van hebben