Mijn kitten van ruim 7 weken heeft best een bol buikje, hoe komt dit? Kan het zijn dat dat komt omdat ze net heeft gegeten??

Toegevoegd na 42 minuten:
Ik heb gebeld. Ik heb morgenavond een kennismaking waarbij een gratis onderzoek zit. Daarbij krijgt ze vanaf morgen een wormkuurtje.
Bedankt voor alle antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, gaat helemaal goedkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat me maar even weten hoe het verlopen is bij de dierenarts en hoe het met het beesie gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! :D Ik ga de vraag hierbij sluiten.

Het beste antwoord

Dat kunnen wormen zijn heb het beesie het ook als het niet gegeten heb zo ja dan is het bijna zeker wormen zou even naar de dierenarts gaan en vragen wat te doen en welk ontworm middel je moet gebruiken ivm met dat het een erg jong beesie is succes met het beesie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal moet een kitten toch ontwormd worden bij 4,6,8 en 12 weken? Of gebeurd dit altijd bij de dierenarts? Weet jij of je gewoon bij de dierenkliniek terecht kan, ookal ben je geen ''lid/klant''?
Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankjewel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon langs gaan en dan helpen ze je en wat de dierenarts heb dat werkt voor elke worm dat bij een dierenwinkel werkt maar voor een aantal soorten dus uit eindelijk werkt het maar beperkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zou het op een leege maag geven want er is een kleine kans van misselijkheid en of braken en daarom wordt het aangeraden op een leeg maagje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie toevoeging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
der rug bollen is uitrekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze doet het vaker, ook tijdens ''spelen'' is dat dan ook uitrekken? Of toch wat anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je kitten het erg vaak doet ook tijdens spelen dan kan er wat aan de hand zijn ja dan kan het met de wormen te maken hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pse, dit doet ze indd ook wel vaker als wij hide and seek spelen (wegduiken etc) als ik dan ''win'' doet ze dat haha :p Ik zal jullie laten weten hoe het morgen was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke sterkte morgen met het beesie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dierenarts zei dat dit toch zeer waarschijnlijk wormen zijn. Ik heb haar vandaag een wormkuurtje gegeven. Verder is ze hartstikke gezond :D
Over anderhalve week de vaccinatie ;) Bedankt !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij om te horen dat de wormen zijn aangepakt en dat voor de rest alles goed is met het beesie veel plezier ermee met de kitten

Andere antwoorden (4)

Heb je haar al ontwormd,zouden best wormpjes kunnen zijn,schuurt ze met haar bips ?

als ze ook beetje futloos zou ik even dokter bellen,sowieso even dokter vragen welke wormenkuur omdat ze nog zo jong is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
direct na het eten kan dat maar ik zou geen risico nemen en met je kitten langs de dierenarts gaan.
het kan zelfs zijn dat er sprake is van katteziekte of fip.

is je kitten wel beweeglijk, speels en geinteresseerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment slaapt ze wel, maar vanmiddag huppelde ze een beetje en rende ze op de trap (vind ze leuk). Ik heb haar nog niet zo lang, dus weet ook nog niet of ze beweeglijk is. Zij was wel altijd de rustige in het nestje. Bedankt voor je antwoord! Ik wil geen risico's nemen!
Zou zeker met hem naar de dierenarts gaan want is wel een erg jong dropie .Eigenlijk had hij nog even bij ma moeten blijvendus zou vragen naar voeding voor de drop en natuurlijk enten en ontwormen als dat nog niet gebeurt is.Veel plezier met het katje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich is het niet zo erg dat ze met 7 weken weg is gehaald. Ze is gewoon niet ontwormd, geënt etc. dat moet gebeuren. Zie toevoeging. bedankt voor je antwoord.
Ikzelf heb regelmatig nestjes Jack Russellpups gehad en mijn ervaring is dat het meestal een worminfectie is.
Dus het wormenkuurtje zal hoogstwaarschijnlijk wel nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En...waar komt dit onterechte minnetje vandaan?
Leg mij eens uit wat er verkeerd is aan mijn antwoord?
Laf om een min te geven zonder je bekend te maken!
Of ga je er van uit dat ik niet weet waarover ik het heb?
Zéér ervaren hoor...