Hoe belangrijk zijn poezen vaccinaties/ontwormingen ed voor een huispoes? (uitleg lezen is noodzakelijk!!) ??

Ik wil enkel feiten. HOE belangrijk zijn die vaccinaties en ontwormingen voor huispoezen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb hier veel informatie over gezocht nadat met kat ernstig ziek werd na een vaccinatie.
Om een lang verhaal kort te maken.Komt het eropneer dat er vooral hier in Europa over gevaccineerd wordt.Meerdere onderzoeken met name in Amerika hebben aangetoond dat een enting minsten 3 jaar tot mogelijk heel het leven in het bloed blijft zitten.Zelfs na tien jaar werden nog anti stoffen gevonden.Alleen niet bij de vaccinatie van niesziekte.Daarnaast proberen ze nu te pleiten om dieren minder te enten,ivm over enten,maar ga na hoeveel verlies dit is voor een dierenpraktijk.
Ik heb mijn katten geeent de eerste 3 jaar van hun leven en vanaf nu noooit meer.Na alles wat ik heb gelezen en nadat mijn kat ter nauwe nood van de dood gered kon worden.

Google maar voor de gein is op annual vaccination for cats not necessary

1 er van http://www.canine-epilepsy-guardian-angels.com/annual_vacs.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb al meer dan 30 jaar altijd 'n paar katten gehad en ik heb ze vroeger alleen laten inenten als ze voor onze vakantie naar een dierenpension gingen, omdat het daarvoor verplicht was. De laatste 15 jaar zijn ze niet meer naar een pension gegaan en dus ook niet ingeent. Wij hebben een kat gehad die 18 jaar is geworden en op 't moment hebben wij er nog 1 rondlopen van 16 jaar die kerngezond is. Wij hebben de katten wel altijd laten ontwormen toen ze nog kittens waren. Ook moet ik er nog bijvertellen dat onze katten altijd in huis zijn en alleen naar buiten gaan - in onze tuin - als wij er zelf bij zijn. Ze krijgen dus ook weinig kans om met andere vreemde katten om te gaan. Natuurlijk moet je wel hun gezondheid in de gaten blijven houden en richting dierenarts gaan als er iets niet in orde blijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, hartstikke bedankt!