kan ik mijn hamster mee nemen naar buiten? (zonder kooi)

bijv in mijn zak
of word die dan ziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

ik zou dit niet doen.
goede kans dat je je hamster veel stress bezorgd, en bovendien slapen ze overdag.
wat je wel kan doen, is je hamster in de zomer 's avonds in een tuigje in de tuin laten lopen, uiteraard onder toezicht.
lekker snuffelen en de boel verkennen.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij zal eerder gewond raken dan dat hij ziek wordt. Een hamster heeft hele tere botjes, dus stel je voor wat er gebeurt als er iemand tegen je aanloopt.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon in een klein doosje.
Daar geven ze de hamsters immers ook in meer vanaf de dierenzaak, dan zal het wel geen kwaad kunnen. Tenzij het echt een lange rit is.
Inderdaad nooit in je zak steken.
Je kan ook een hekje buiten neerzetten, kan ie lekker rondlopen en snuffelen en als je wat voer erin stopt ook eten.
Dat hekje moet wel speciaal voor hamsters zijn, als je eigenlijk voor grotere dieren bedoelt zijn, kan het zijn dat het te groot voor hem is en kruipt ie tussen de spijlen door. Een hamster is kleiner dan je denkt.. ;)
Trouwens ALTIJD onder toezicht, ivm katten, e.d....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, en met dit weer al helemaal niet. Gewoon lekker met je hamster binnen spelen. Blij zal je hem er ook niet mee maken als je hem meeneemt..