Moeten Russische dwerghamsters ook knaag dingen hebben om hun tanden goed te houden? of hun nagels knippen??

Ik heb nu in mijn kooi;

Een goede onder 'belegging'
Buizen
Een boven plato (met de buizen kom je daarheen)
Voederbak
drinkfles
houten speeltje
Dicht Rad
en een loopbal(buiten het kooitje)
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

het zijn hamsters dus die tanden groeien best snel dus kan het wel handig zijn iets om op te knagen. nagels moet je altijd knippen, jijm@ moet je nagels toch ook knippen? alleen hun minder vaak

Toegevoegd na 40 seconden:
oeps typ fout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel
en dus gewoon z'n paketje met van die knaag stokjes kopen?
en hoe veel moeten ze daar dan van? en moet het meteen bijbevult worden al het op is?
Hoe vaak moet je de nagels knippen?
Alvast Heel Erg Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een russische dwerghamster is heeel klein, daarvan hoef je de nagels echt niet te doen! En bovendien erg oppassen, zo een pootje is erg klein en gevoelig. Het kan heel makkelijk fout gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet vast wel een keer maar dat duurt dan wel best lang, over de knaagstokken het hoeft niet meten want het is niet zo: oh nee geen knaagstokken en dan groeit die tand opeens. zo snel gaat het ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nagels hoef je niet te knippen. Wel een stukje hout in de kooi voor de tandjes. Nagels knippen richt meer schade aan. Hij knaagt het zelf wel af als ie ze te lang vindt
Die loopbal is eigelijk niet zo fijn voor een hamster.
Wij hebben ook een russische dwerghamster, en zij heeft ook een knaagstick :) en voor de "tandjes" en omdat ze het gewoon lekker vind. Ze doet nu alleen de winterslaap.
Maar in de meeste hamstervoer heb je ook dingetjes waarvan de tandjes een beetje slijten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons liep de hamstee wel heel vrolijk rond in de kamer (met de hamster bal) maar ik begrijp het, ik zou ook niet gedwongen in een bal willen zitten ;)
Houten speelgoed is al heel goed voor de nageltjes en tandjes en houten knaagstokjes zijn prima. Knaagstenen daarentegen niet. In het voer zitten vaak ook al harde stukjes die goed zijn voor de tandjes en mijn hamster kreeg ook een gedroogde maiskolf die ik in de boerenbond kocht. Teveel mais is niet goed maar mijn hammie was zo voorbeeldig er niet teveel van te eten. Ze vond het een heerlijke bezigheid om los te gaan op die maiskolf. Ze moeten echt moeite doen om een stukje mais te bemachtigen en dat is goed voor de tandjes en de lichaamsbeweging en het gaat verveling tegen. Je hebt een dicht radje, dat is helemaal super alleen de loopbal raad ik net als anderen af. Mocht je toch twijfels krijgen over de lengte van de tandjes of nagels dan kan de dierenarts je misschien geruststellen. Nooit zelf gaan knippen als je er geen ervaring mee hebt en moest het echt nodig zijn, bij de dierenarts kost zoiets niet veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hun tanden blijven gewoon door groeien ze hebt bij de dierenwinkel een speciale steen waar je hun nagels en tanden aan kunnen slijpen. of naar de dierenarts die knip de nagels en tanden als ze te lang zijn.