Mijn kat gromt in het niets?

Wij hebben twee katten in huis, De oudste (2 jaar) begint de laatste weken continu te grommen, als de jongste langsloopt (1 jaar), maar nu ook tegen lucht. Vaak zit ze ergens en zit ze in een soort automatische piloot alleen maar te grommen, ook naar ons toe. Ze heeft nog nooit naar een mens uitgehaald ofzo en het blijft echt alleen mij grommen (geen geblaas ofzo), maar ik kan dit gedrag echt niet plaatsen.

Ze lijkt ook wat afstandelijker te doen en doet alleen nog maar sociaal en lief als ik in de keuken sta.

Iemand een idee wat der in haar kop om kan gaan ofzo? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke, kom er maar in!
Rieneke1
12 jaar geleden
haha freek, voor een goed antwoord zou ik toch meer info moeten hebben.
bovendien vrees ik voor een medisch probleem, dus dat eerst maar eens uitsluiten, dan kunnen we verder kijken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het misschien wat te maken heb met de jongste? Ik weet uit ervaring (veel katten gehad ondertussen) dat ze zich erg jong gedraagd voor haar leeftijd en eigenlijk continu aandacht zoekt van ons maar ook van onze oudste. Kan dit gedrag niet voortkomen uit een : "Doe normaal" bericht naar de jongste toe?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee background, niet gaan speculeren, dat schiet niet op.
als de kat flauw zou worden van de andere kat, dan zou ze dat zeker laten merken als die weer te opdringerig wordt, maar dan gaat ze niet op de automatische piloot zitten grommen.
hup naar de dierenarts! je hebt trouwens pb.

Antwoorden (1)

bij plotse gedragsverandering eerst naar de dierenarts, om een medisch probleem uit te sluiten.
dit soort agressie zie je bij pijnklachten.
hoe doet de poes het verder?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee verder prima, ook gaan optillen enzo, en echt gaan voelen zeg maar, dit was allemaal prima. Misschien helemaal niet zo onverstandig om de dierenarts te bellen
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, beter toch even checken.
mensen denken meteen aan een gedragsprobleem, terwijl er vaak een medische oorzaak voor het gedrag is.
dan kan ik je wel adviezen geven, maar dat schiet niet op.
meld de bevindingen van de dierenarts hier even als je wil.
mocht poes gezond zijn, dan kijken we verder.