hoe goed is het hondenvoer ( romeo) van die aldi eigelijk in vergelijking met de andere merken zoals royal canin, fokker enz. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.2K

Antwoorden (5)

Persoonlijk heb ik het niet op goedkoop hondenvoer omdat de hond er meestal meer van nodig heeft dan voer van een goed merk waar de voedingsstoffen die een hond nodig heeft volop aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is waar, plus er zit veel meer zout, kleur en geurstoffen in. Mijn hond is allergies voor al die troep die er bij in gegooid wordt. Hij vindt het heerlijk hoor, dat komt door dat zoute smaakje denk ik.
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt maria, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel.
Het hondevoer van de aldi is prima voer. Ik geef het onze labrador bijna altijd. Ik wissel sowieso wel af . Zo krijgt onze hond s'avonds na het eten de resten met wat brok erdoor. En soms koop ik ook wat duurdere brok. Frolic vind ie bijvoorbeeld heel erg lekker.
Maar op zich is er niks mis met aldi brok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frolic schijnt niet goed te zijn om als voer alleen te geven. Je kunt dat het beste geven als traktatie. Als snoepje dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom krijg ik hier ineens twee minnetjes? Alleen omdat ik frolic heb genoemd? Kijk even naar de strekking van het verhaal voor jullie hier oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk. dat is nog eens een link. Als je dit nog even als antwoord neer zet krijg je van mij een dikke plus
Dure hondenvoeders zijn vaak helemaal niet veel beter, en zitten vol met vulstoffen en 'pure' voedingsmiddelen.

Duits voedsel is gebonden aan zeer hoge kwaliteitseisen, en daarom zijn producten van de Aldi en de Lidl ook erg goed!

Prijs/kwaliteit verhouding is daarom zeker aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Shih-Tzu krijgen ook hondenvoer van de Aldi al jaren. Ik heb ook Royal Canin gegeven maar veelste duur . En dit voer doen ze het goed op. Dus ik beveel u het wel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het hondenvoer van de Aldi niet, ik kom er bijna nooit. Maar wat belangrijk is om op te letten bij een hondenvoer is het vleespercentage. En dan niet het vlees- en dierlijke bijproducten maar het ECHTE vlees.
Een hond is namelijk van nature een vleeseter en heeft meer baat bij eiwitten uit vlees dan uit granen. Een nadeel van granen is dat het mogelijk vele jeuk, pootjes likken / bijten en zelfs oorontsteking kan geven. Vlees is dus belangrijk. Ik weet uit eigen ervaring dat Eukanuba en Pro Plan veel vlees gebruiken, zeker meer dan 20 %. Royal Canin wordt altijd aangeprezen, maar gebruikt ( helaas ) in veel van zijn voeders granen. Dus Royal Canin is in mijn ogen niet gek veel beter dan een middenklasser als Fokker.

Ga zeker geen Frolic geven, dat raad ik zeker af. Naast een verkeerde verhouding van zouten en mineralen in de voeding, kan het ook veel te veel granen, kleurstoffen ( caroteen bijvoorbeeld ) en koper bevatten. De kleurstoffen en koper zullen er na verloop van tijd voor zorgen dat de witte gedeeltes in de vacht rood - rood/bruin zullen verkleuren.

Ook is het voor de darmen van een hond beter om één keuze te maken voor een hondenvoeding, in plaats van af te wisselen. Op den duur maakt u de darmen kapot en komen er grote problemen.