Is mijn zebravisje zwanger ?

Goedenavond !

Ik heb sinds vandaag zebravisjes en chinese danio's in mijn aquarium. Een van de zebravisjes heeft een dikke buikje, betekent dit dat zij kuitrijp is ? En als dat zo is wat moet ik dan doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Als ik het goed hebben leggen ze eitjes die pas buiten het lichaam worden bevrucht dus dan kunnen ze niet zwanger zijn. Die dikkere buik kan WEL beteken dat er eitjes in zitten.

Echter er zijn ook een aantal nare ziekten (bijv waterzucht) waar ze een opgeblazen buik van krijgen dus houdt ze goed in de gaten. Zwemmen ze normaal is dat het neem ik aan niet.

en als het eitjes zijn moet je dus niks doen, die moet ze gewoon leggen dan
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord!
+