Wat is het maximaal aantal dieren dat je kunt houden, zodat het " gezond" blijft w.b aandacht kunnen geven aan alle dieren afzonderlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat er van uit dat dieren aandacht van mensen nodig hebben, maar als ze met elkaar zijn, kunnen ze het prima zonder ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt ook aan de ruimte die je hebt, in een flat minder dan op een woonboerderij

Antwoorden (3)

Tja, dat hangt af van het soort dier (niet alle dieren hebben per definitie "persoonlijke aandacht" van mensen nodig) en je financiele situatie EN woonsituatie

Als je van een uitkering moet leven en je hebt 4 honden en 4 katten kun je daar best genoeg aandacht aan besteden.

Met die honden samen maak je elke dag een flinke wandeling (kun je dus ook 6 honden hebben) en die katten kunnen daarna om de beurt op schoot.

4 hele kleine honden eten ook niet meer dan 1 grote dus ook dat gaat nog goed

ECHTER, als de veestapel ziek wordt heb je in dat geval WEL een mega probleem want waar ga je dat van betalen?

Tot slot: soms denk ik wel eens: je moet beesten natuurlijk WEL goed verzorgen maar je moet ook niet overdrijven. Ik ken iemand die slaagt erin om vanj ALLE dieren (door enorm veel aandacht zorg en weet ik niet wat) zulke kieskeurige eters te maken dat ze niets meer lusten, alleen het duurste van het duurste voer en dan nog heeft die persoon zorgen om het eetgedrag van het beest.

Bij mij krijgt (bijv) mijn kat fatsoenlijke brokken en als het op is weer een portie en verder geen gezeur, beest lust ALLES.
amigo
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
het is idd meer dan regelmatig een aai geven, +
dat is moeilijk te zeggen, want het hangt van zoveel verschillende factoren af.

als ik antwoord voor de katten; ik heb er vijf, en dat is genoeg.
m'n oudje van bijna 20 moet ik best wel nalopen met kammen, nageltjes knippen, kontje proper houden.
ze is ook een echt schootklevertje.
de rest verlangt ook verzorging, een aaisessie, spelen en ga zo maar door.

kattenvrouwtjes die hun huis vol katten proppen, zijn in mijn ogen toch van het pad af, ook al claimen ze ontzettend veel van de beestjes te houden.

onder aandacht geven valt ook castreren, zo nodig ontwormen en ontvlooien, vaccineren en ga zo maar door.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dat ligt aan je budget en ruimte om te beginnen.
Grootte van de dieren en de omgeving van hun territorium.
Vergeet niet hoeveel liefde je erin moet stoppen, want eenmaal genomen, dien je ook je verantwoordelijkheid te dragen en bij grotere aantallen, lukt dat enkel goed met liefde.

Wat voor dieren wil je eigenlijk?
Ik heb er zat en kan je genoeg vertellen.