Heeft een kat geen last van zijn eigen gespin?

Mijn kat spint heel hard, heeft die daar zelf geen last van, bijv. Hard geluid in z'n kop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

nee, een kat heeft daar geen last van.
veel rond kattengespin is nog onduidelijk, maar vermoedelijk heeft het vibreren een helende werking op gebroken botten.
verder gebruiken katten het behalve om aan te geven dat ze zich erg senang voelen, ook om zichzelf gerust te stellen.

Toegevoegd na 1 uur:
de oorsprong van het spinnen ligt in de zoogperiode.
zogende kittens spinnen, evenals de zogende moederpoes.
het is dan geruststellende communicatie tussen moeder en kind.
het lijkt me erg onlogisch dat een kat hier last van zou kunnen hebben.;
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje autistisch gedrag dus...? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe weet je dan dat die geen last hebt van dat geluid in z'n kop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel Peter: Als ie er last van zou hebben, zou ie het niet doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dounja volgens mij hebben ze dat gespin niet zelf onder controle, dus gaat dat niet op
Rieneke1
12 jaar geleden
@dezegebruiker, stervende katten kunnen keihard spinnen.
Nee, want levende wezens hebben geen last van het geluid dat ze zelf voortbrengen. Een hond kan ononderbroken uren blaffen, mensen kunnen uren praten, vogels kunnen uren fluiten zonder dat iemand van hen er zelf last van heeft. De toehoorder kan er echter wel hoofdpijn van krijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een kat last zou hebben van zijn eigen gespin, zou hij er meteen me ophouden. Katten spinnen namelijk alleen als ze zich op hun gemak voelen.