hoe ervaren katten de muziek die je draait?

Laatst had ik muziek op en de beide katten zaten voor de boksen, ik kan me niet voorstellen dat ze van muziek houden maar hoe ervaren ze dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Katten hebben hele goede oren, en herkennen goed geluiden. Het kan dus heel goed zijn dat ze sommige muziek "mooier" vinden dan andere. Mijn katten kwamen zelf altijd bij mij liggen, tegen de boxen van mijn laptop aan, als ik disney muziek had opstaan, terwijl ze bij ander muziek wegliepen.. Ik denk niet dat ze persoonlijke smaak hebben in muziek, maar dat sommige muziek gewoon prettiger is om te horen voor ze, dan andere.
Ik hoop je vraag zo een beetje te hebben beantwoord..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze hebben een superscherp gehoor en vinden dit meestal niet fijn.
Onze kat vond het maar niets en ging dan naar boven.
12 jaar geleden
Door de soort trilling kan een kat het juist fijn of irritant vinden. Als je bijvoorbeeld met schoenen door de kamer loopt worden de katten gek, omdat dat trilt. Als je met sokken aan door de kamer loopt ervaren de meeste katten dat als rustig, oftewel geen gevaar. Dus hoe harder je de muziek zet, hoe enger ze het vinden, ze zien de trillingen van de boxen als gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mijne gaat van gregorian chant en enya erg relax op der plekje liggen en wordt dan zo slap omdat ze dan erg ontspant dus denk dat een kat of poes bij sommige muziek hun eigen lekker kunnen voelen heb denk ik met de klanken te maken denk ik zo

Toegevoegd na 5 minuten:
en ken der dan roepen maar een reactie van der nope maar zet ik de muziek uit meteen het koppie omhoog echt zo van heey waar is de muziek en zet ik het weer aan gaat ze weer verder maffen