Hoe kan ik een vlooienband omdoen bij een wilde kat?

mijn kat is lief maar kan ook snel bijten en krabben. ik heb geen idee hoe ik een vlooienband om kan doen zonder geweld. wie heeft een gouden tip

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Wat bij mijn katten werkt is ze op schoot leggen (of wachten tot ze zelf komen), en dan eerst stevig vasthouden en aaien, blijven aaien tot hij ontspant. Zorg dat er niet teveel gebeurt in de kamer, want dan wordt ie niet rustig. Als hij behoorlijk ontspannen is, kun je de vlooienband omdoen. Aai alvast wat meer bij z'n nek, dan merkt ie het minder dat je daar bezig bent met de vlooienband.
Het werkte bij mijn katten, maar alle katten zijn net als mensen natuurlijk verschillend, dus ik weet niet of het bij de jouwe ook werkt.
Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou geen vlooien band om doen die werken niet meer het beste is een pipet en als de kat gauw bijt en krabt zou ik hem enigzins beetje stevig vast houden en dan de pipet in de nek doen en klaar het is met een paar tellen gebeurt succes

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan dan mischien even iemand vragen zodat die de kat vast houwt en de andere doet de pipet in de nek en voor de pipet zou ik naar de dierenarts gaan zodat je wel de goede hebt en geen frontline of dergelijks wat niet meer werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ En er gebeuren veel ongelukken met bandjes waarbij de kat het soms niet overleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks you al voor de reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en advantage werkt tegenwoordig erg goed en pakt ook de omgeving aan als zich daar nog vlooien ophouden zo ben ik ook van de kleine vlooienplaagje af gekomen op me poes en in me huis
Rieneke1
12 jaar geleden
en nog een plusje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks rieneke
Snuffel
12 jaar geleden
Misschien nog handschoenen aan doen, dan kan de kat je niet krabben en bijten.
Kat in een handdoek inpakken zodat haar poten klem zitten en ze haar nagels niet kan uitslaan. Werkte bij mijn kat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen vlooienband om doen maar druppels in de nek geven. Ga naar de dierenarts voor goede druppels maar zoals al gezegd geen frontline.

Je zegt dat je kat best wel lief kan zijn. Misschien dat je hem of haar gemakkelijk kan aaien als hij of zij lekker ligt te slapen.
Pipet vast openmaken. In 1 hand een beetje verstoppen. Er rustig bij gaan zitten. Lekker krabbelen en kroelen en dan ondertussen de druppels in de nek doen.
Zo doe ik dat ook bij de wat moeilijke katten hier.

Vaak begint de stress en het daarbij behorende gevecht bij de kat al doordat ze bij voorbaat stevig vastgepakt worden omdat ze zo lastig zijn.
Ik heb er hier 1 die compleet uit haar dak gaat als je haar stevig vast pakt om een klit weg te halen. Als iemand met haar gaat zitten kroelen en aaien dan is het helemaal geen probleem, blijft ze rustig zitten en begint zelfs je handen helemaal af te likken.
Altijd het proberen waard om het eens onopgemerkt tijdens het kroelen te proberen de druppels in haar nek te doen.
Aponi
12 jaar geleden
vlooienband schiet niet op want het werkt niet afdoende.
katten kunnen bovendien ergens achter blijven hangen met het bandje.

je hebt echt 2 mensen nodig. een die de kat vast houdt, en iemand die een pipetje in de nek doet.

vraag bij de dierenarts welke je het beste kan gebruiken (vlooien willen nog weleens resistent worden tegen een bepaald middel)

druppels in de nek zijn makkelijker dan het prutsen met een bandje bij een kat die niet bepaald mee wil werken en wat toch al niet effectief genoeg is.

succes met je missie!!!