Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat voldoende eten en drinken binnenkrijgt als ze het zelf (nog) niet tot zich neemt?

Ik heb net mijn katje van 11 verhuist van de ene woonplaats naar de andere en nu ben ik bang dat ze te weinig eet en drinkt, het is al de derde dag ondertussen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Even naar de dierenarts of er niks mis is. Verder kan je kip koken in water zonder zout en dan het kookwater geven en de kip voeren, en wat meer goede kwaliteit blikvoer geven dus niet goedkoop supermarkt voer. Daar zit ook veel vocht in. En een scheutje kattenmelk in het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet je katje even op wat krachtvoer en krachtdrank.
bij de dierenarts kan je hill's a/d halen en viyo veterinair.
ook zou je haar wat nutridrops toe kunnen dienen.
verwarm haar natvoer ook even in de magnetron, zodat de geur goed vrijkomt.
zorg ook dat je her en der water hebt staan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... en jij kan het weten :)
+1!
extra lekkere dingen voorschotelen, zoals idd kattenmelk (of gewone melk, kan voor even een keer geen kwaad, want kattenmelk schijnt voor een groot deel ook je reinste nepperij te zijn)

(smeer) leverworst vinden ze vaak ook erg lekker en dat is voor nu (als ze weinig eet) even lekker vet.

toi toi

ps: geef haar vooral de rust om "even" te wennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GEEN gewone melk... een kat die amper eet end rinkt zit niet te wachten op diarree!
Met een verhuizing is er stress niet alleen bij jou maar zeker met je kat.Als ze wel een beetje eet en wel drinkt zou ik het even aanzien .Anders weer stress om naar de dierenarts te gaan. Zet lekkere dingen voor en veel aandacht geven komt vast goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op: een kat moet eten en drinken! Zo niet, dan worden er organen aangetast. Overleg dus zeker met je dierenarts. Als je kat te lang niet drinkt moet hij/zij misschien een infuus krijgen. Dan krijgt hij wat vocht onder de huid en kan er weer even tegen aan. Hopelijk vind je iets wat hij lekker vindt. Een blikje gourmet of krachtvoer van de dierenarts? Zet meerdere schaaltjes water neer. Liefst een grote wijde schaal op afstand van het eten en de kattenbak. Toen mijn poes niet wou eten hielp het toen ik zelf deed alsof ik een brokje op at. Daar werd ze heel nieuwsgierig van!