wat kan een bult op een kattenlip zijn?

hallo iedereen,
mijn poesje van 2 jaar oud heeft ineens een dikke onderlip, een soort balletje erop.
zo te merken doet het geen pijn, ze likt zichzelf schoon en eet nog goed.
Ik vertrouw het niet echt zo en ga morgen langs de dierenarts.
heeft iemand dit ook meegemaakt met zijn of haar kat?
zoja wat kan deze bult zijn?.
ps ze komt nooit buiten, het is een binnen kat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Ik heb het zelf met mijn kat ook meegemaakt. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en die zei dat ze of last heeft van een allergie of een auto-imuun ziekte waarbij haar eigen lichaam zichzelf bestrijdt.
Ze kreeg een injectie met prednison (corticosteroïden). Meteen de dag erna al resultaat !
Het schijnt wel meer voor te komen bij katten.

Toegevoegd na 11 minuten:
De dierenarts heeft me er foto's van laten zien, en dat was hetzelfde als bij mijn kat. Het komt steeds meer voor vertelde de dierenarts. Je moet er wel iets aan laten doen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat jij verteld is het.

Andere antwoorden (5)

Een ontsteking aan de onderlip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat ze is gestoken door iets ga er inderdaad maar even mee naar de dierenarts dan weet je het zeker.
12 jaar geleden
Het zou een abces kunnen zijn. Morgen toch maar ff naar de dierenarts, hoe eerder hoe beter. Veel succes en laat ons weten hoe het met je poesje gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft natuurlijk gissen, maar als het zo plots verschenen is, is het waarschijnlijk een abces, of ontsteking, ze kan zich aan haar nagels hebben verwond,of een insectenbeet, maar nogmaals het blijft gissen.
Het is goed dat je naar de dierenarts gaat, succes.
12 jaar geleden
zou zeker naar de dierenarts gaan want als het iets ernstigs is en je bent er vroeg bij ben je misschien op tijd.
zoiezo voor je gemoedsrust is het fijn ook denk ik.

kan ook gewoon een vetbultje zijn, dat had ik met mijn kat op zijn rug, was toch blij dat ik het wist:)

succes