Onze hond krabt steeds weet iemand waardoor dat kan komen ?( heeft geen parazieten enz. )Moeten we naar de arts gaan?

staat in de vraag

Toegevoegd na 1 minuut:
het is een kruising maltezer shi shu

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om gek van te worden ! Zowel voor de hond als voor de baas.

Er zijn zo ontzettend veel aanleidingen voor jeuk dat een eenvoudig antwoord onmogelijk is.
Kan inderdaad voer zijn maar ook vervuilde grond of water tijdens de wandeling (ik bedoel dus niet dat je op een vuilnisbelt hebt gewandeld maar het is mijn honden ook overkomen), wellicht gewassen met een foute shampoo.
Zelfs de Demodex-mijt (niet met het blote oog zichtbaar) is een gruwelijke jeukveroorzaker.
Hoe eerder ontdekt, des te geringer de huidbeschadigingen

Dus, met behulp van de dierenarts, zal je eerst veel zaken moeten uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt mij wel verstandig om ermee naar de dierenarts te gaan. Hoeft helemaal niks ernstigs te zijn, maar zijn toch vaak dingen die niet vanzelf overgaan. Toevallig gisteren gezien dat een hond heel erg jeuk had, doordat ze waren over gegaan op een ander soort voer. Als dat bij jullie heel toevallig het geval is, kun je proberen weer op het oude voer over gaan. Het kan ook een soort van allergie zijn. Overigens kun je parasieten vaak ook niet zien met het blote oog. De vacht is wel goed verzorgd? Wanneer er klitten in de vacht zitten, kan er ook jeuk en irritatie ontstaan op de huid onder de klitten.
Maar als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk met haar langs de dierenarts gaan, omdat het voor een hond heel erg vervelend is als hij steeds jeuk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Mee eens: zeker naar de dierenarts!
Wat kan zijn dat die wel inwendige parasieten of te wel wormen heeft,dat zie je niet in de ontlasting namelijk.

Ook kan het komen van een oormijt die heel diep in het oortje zit en wat hevige jeuk veroorzaakt zodat het overal gaat krabben omdat die klein er niet bij kan.

Bij zijn poepertje kan een verstopping zitten wat je niet kan zien,wat heel erg jeuk veroorzaakt ,dit soort hondjes hebben een lange vacht en dit soort dingen zit vaak verborgen.

Ook kan het zijn als je vlooiendruppels hebt gegeven dat die daar allergisch voor is ,ga langs bij de dierenarts en die kijkt die kleine wel na.

heb even het ras of te wel de kruising opgezocht ,wat een lieverdjes zijn het om te zien..... je heb zo in vele andere kleuren.

Sterkte .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jeuk hoeft niet van buitenaf te komen,maar er kan ook inwendig iets aan de hand zijn.

Het beste is de dierenarts,deze kijkt eerst te zien is en mocht hier niets te zien zijn of hij geeft een middel tegen de jeuk en het helpt niet dan zou je verder kunnen gaan zoeken door bloed af te laten nemen zodat dit nagekeken kan worden.

Op een bloedonderzoek kwam er toen bij mijn hond naar buiten dat een schildklier niet goed werkte en hij hierdoor jeuk kreeg.
Met de juiste medicijnen is hij toen jeukvrij geworden.