Waarom eet mijn hond ineens aarde uit de plantenbak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een goed Antw v Wendy ,geef gevarieerd voedsel ,en ja het klinkt gek niet te steriel ,ze hebben behoefte aan bepaalde bacteriën ,geef evt van die stink pens staafjes ,en laat m uit waar vers niet bespoten gras groeit.

Het beste antwoord

dat schuurt z'n maag mischien, mijn oma heeft namelijk een hond en die eet ook aarde om z'n maag te schuren.

Toegevoegd na 2 minuten:
ga anders naar http://www.ducknatuurvoeding.com/Ducknatuurvoeding.vragenenantwoorden.cfm?show=15 , scroll wat naar beneden en dan staat daar het antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor die link. die zou wel eens het goede antwoord kunnen zijn geweest. Ik ben net ff paar dagen ziek geweest en mn vriendin is door haar zwangerschap ook niet in staat geweest om heel veel met m te doen. Nu ik weer beter ben is het eten uit de bak (t was meer omwoelen) ook verholpen!
Aan zijn voeding ligt het in ieder geval niet, omdat wij goed gebalanceerd voer hebben via onze dierenspeciaalzaak (natuurvoeding).
Toch iedereen bedankt voor de reacties!

Andere antwoorden (4)

Vind die lekkur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha
Het kan zijn, dat hij een tekort in zijn voeding heeft. Soms gaan honden daardoor "vreemde" dingen eten, om dat tekort aan te vullen.
Maar het kan ook zijn, dat hij jou aan het uitproberen is. Kijken tot hoever hij kan gaan.
Niet accepteren in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat hij vitamines en mineralen te kort komt. Ik zou eens bewust gaan kijken naar wat je voert, en op internet informatie gaan opzoeken over brokken en andere soorten voer. Het is niet zo gek gedaan van je hond, er bestaat ook "Wondermodder", genaamd Sanofor. Dit is gemaakt van veen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook komen als je mest in de plante bak doet