Hoe vraag je een paard "voetje"?

op de manege heb ik gevraagd aan de lesgeefster om op een andere pony te rijden dan Mascotte : die bokt ( zie mijn vraag : hoe blijf ik op een bokkende pony zitten )
De lesgeefster heeft mij gezegt om dan op Scotty te rijden ..... Het probleem is Scotty is een koppig paard , heel koppig. als ik aan het rijden ben is hij koppig maar ook in de stal .... als ik heb voetje vraag geeft hij geen voetje en dan kan ik zijn hoeven niet uitkrabben ....
maar hij geeft bijna nooit voetje aan iemand , dus krabt niemand zijn hoeven uit en zijn zijn hoeven heel vuil.

Weet iemand hoe ik hem het beste om " voetje " kan vragen ?
______________________________________________

PS : Mascotte waar ik vroeger op reedt mag niet meer rijden en zijn broer is nog erger dus ze mogen allebij niet meer rijden. Ze hebben tijdens de les gerold met een kind op hun rug .... maar ze worden nu gehouden als gezelschap voor de andere paarden , daar kunnen ze het goed mee vinden !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Strijk langzaam met je hand over zijn been naar beneden, en zet wat kracht als je bij de hoef bent. Als dit niet lukt probeer het dan nog een paar keer, zorg wel dat hij niet met z'n gewicht op dat been staat waarvan jij de hoef wilt uitkrabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb zelf een paard en soms als ik mijn hand uit steek geeft het mij een voetje of als ik op mijn dijen klap dan springt hij in de lucht en krijg ik een pootje maar ook als je een koekje of iets lekkers geeft dan let het paardje niet op en kan je zijn voetje pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik dus ook deed was boven aan de achterkant vAn het been beginnen dan strijk je met je hand naar beneden en pak je de voet onder de kogel beet.. Ik drukte dan sachtsjes met mijn kont tegen zijn schouder of achterste aan zodat je hem wat van dat been afdrukt en dan moet het wel lukken.. Dan als zij been omhoog ging pakte ik de hoef met twee handen beet om te kijken of hij niet begon te trappen en daarna met 1 zodat je met de ander kunt krabben.. Dus ik stond er wat schuin voor met mijn heup tegen het paard aan te drukken..