Waarom gaat mijn kat uitgerekend op zo'n onmogelijke plek liggen?

Het kan geen aandacht zijn, want dit broodmandje staat op de buitentafel onder het afdak. Ze hebben overal lekkere ligplekjes, en uitgerekend in het kleine broodmandje gaat hij liggen. Dat ligt toch helemaal niet comfortabel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Misschien ligt het voor de kat wel lekker, mijn oma's kat ligt ook altijd op de meest uiteenlopende plekken. Wij vinden het raar maar misschien is het wel normaal voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt wel of katten kleiner comfortabeler vinden, lekker veilg ingebakerd.
ik ken een kat die als kitten regelmatig in een stokbroodmandje ging liggen, paste precies.
inmiddels weegt de kat 7 kg, en stulpt hij aan alle kanten over het mandje heen.
sterker nog, het hele mandje zie je niet eens meer.
toch ligt het gekke beest er gelukzalig bij te spinnen :)
Rieneke1
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Hoe gekkere plek, des te leuker schijnen ze hem te vinden. +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij,Bij mij nu weer de hangmanden aan de verwarming helemaal in.Ze weten waar ze moeten zijn!!
capthavoc
12 jaar geleden
mijn katten zijn ook gek op alle lege doosjes vooral als ze helemaal vers van buiten komen dan " moeten" ze er gewoon in hoe klein ook
erg leuk om te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd klinkt bekend allemaal een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas verhuisd hang hem aan het eind van de verwarming in een hoek,beestje moet wennen aan nieuwe omgeving en mand.Ze konden het hier eerst ook niet waarderen maar nu wel.Elke avond kruipen ze er tevreden in na een dag hard buiten werken HHII.Wacht anders maar tot het kouder word komt vast goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Rieneke1
12 jaar geleden
hangmatten zijn hier het ene jaar je van het, het andere jaar talen ze er niet naar.
ik rouleer me suf :)
zondag
12 jaar geleden
@Rieneke net als bij mensen is iets bij een kat ineens in of uit de mode ;-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Altijd leuk om een kat opgerold in een doosje te zien liggen. Je denkt dat het niet past, maar ze krijgen het toch voor elkaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die hangmandjes hebben ze bij ons nooit op gelegen.
momenteel is de kast met reserve- behangrollen favoriet.
lijkt me ook hobbelig liggen.
maar elke maand een ander lievelingsplekje.
Het is vooral het feit dat dit een "brood"mandje is. Er is iets aan de geur van brood dat een bijzondere aantrekking heeft op katten. Ben niet zeker of het om het meel of de gist gaat, maar laat ze eens aan je handen ruiken als je brooddeeg aan het kneden bent en je ziet dat ze als betoverd zijn door de geur.

En verder, nou ja, een mandje (klein of groot) is alsnog een geruststellend plekje natuurlijk zoals Rieneke al beschreef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft toch met de geur temaken even zeggen ik ben hier geweest

Toegevoegd na 23 uur:
Bij mij hangen ze weer echt waar!!

Toegevoegd na 23 uur:
fotos net gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vinden het heerlijk zeker nu het kouder word,en als het te warm word dan even afkoelen op de vloer en er dan snel weer in.Elke kat heeft ook zijn eigen en betrap ze nooit dat er geruild word.Zal dus mede de geur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil trouwens niet zeggen dat jou katten er ook in gaan liggen.Zijn nu eenmaal katten en maken zelf wel uit waar ze gaan slapen.
EEn kat ligt graag hoog en toch ook weer een klein beetje uit het zicht.
Daarom heeft ze dit mandje gekozen.
Het materiaal speelt ook een rol daarbij.
Katten zijn van huis uit eigenzinnige dieren.
12 jaar geleden
haha geweldige foto!!!

voor een kat is het niet onmogelijk wat voor ons onmogelijk lijkt te zijn. iets warms, iets zachts... het maakt niet uit.

in welke bochten een kat zich moet wringen, hoe scheef of klem het ligt, of ze nu op 'scherp' liggen en eraf/uit kunnen stuiteren.... het zal ze een zorg zijn.

dit mandje is gewoon het perfecte mandje voor je kat. zo ligt er hier een klemvast in een oud poppenbedje van de oudste.
ach....ik heb er maar een op maat gemaakt matrasje in gemaakt, een leuk overtrekje omheen gedaan en het een verfje gegeven zodat het zonder gene in de woonkamer kan staan. de kat is er blij mee :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha HO en MO.... misschien een idee voor je avatar zodat heel GV het kan aanschouwen? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, wat heelijk knus!!
het kan me voorstellen dat het opgepropt ligt willen ze er samen in kunnen.
lief he dat het zo'n team kan zijn onderling :) Ho & MO... de ene houdt het pootje van de ander in de gaten (hoe dubbelzinnig) ;-) ik geloof je dus HEEEELEMAAAL (maar dat deed ik al, ben enkel ietsje, echt heeeeeel ietsje nieuwsgierig als het om dieren gaat) :))))
Rieneke1
12 jaar geleden
oeh dezegebruiker, deze foto moet echt verwijderd vanwege TE LEUK.
ik ga 'm direct melden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het bedje hier is ook wit gemaakt (landelijk/brocante verantwoord) maar de 'gevallen' hier hebben zich niets van de verlucht aangetrokken. (en anders catnip..... spray? oid?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik iets aan hun favoriete slaapplek verander, willen ze er never meer in...
Een kat heeft nu eenmaal een eigen mening over wat wel of niet lekker ligt.
Ik kocht heerlijke zachte mandjes, maar meneer kruipt liever languit op de strijkplank of in een doos.
Het is maar waar je kat de voorkeur aan geeft.
Dus dat broodmandje ligt voor hem waarschijnlijk perfect.