Wat voor soort is dit?

Ik vond deze beeldschone flappie in een fotoalbum van iemand, nu vroeg ik me af welke ras dit is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, weet je dit, of is het toeval.
Flapperig is bij de rat een dekrijp vrouwtje, dekrijpe vrouwtjes trillen namelijk snel met hun oortjes heen en weer.
In jou geval is het volgens mij een muis, maar ik vond het wel grappig.
Ik kan deze kleur helaas niet vinden in mijn ratten boekjes.
Aangezien ze zo verwand zijn, dacht ik dat er misschien ook wel een rat in die kleur zou zijn, en misschien is die er ook wel, maar hij staat niet in mijn boekjes.
Het is wel een prachtige muis (toch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een snoepie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi beestje. Schattig!

Het beste antwoord

aanvullend op het antwoord hierboven gaat het om een dumbo muis (nee.... niet van die tekenfilm!!! een kweekvorm die duidelijk aan de oren te zien is maar bekender is bij de ratjes) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had nooit eerder van zulke flapoortjes gezien bij muizen, vandaar dat ik deze vraag stelde. Bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Dat is een muis, en wel een (tamme, gefokte) 'kleurmuis'- wat zo veel wil zeggen als dat je een en het zelfde diertje in verschillende kleuren hebt. Geen wilde muis dus, maar een huisdier-muis. Die hebben we verder niet ech in verschillende kleuren.

Dee variant (zwart met witte buik, of andere kleur donkere vachtmet lichte buik) noemen we 'tan'.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, ik was iets te snel ; deze precieze variant heet 'zilvervos'. Laatste zin van mijn antwoord even wegdenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor aanvulling :) anders had ik inmoeten grijpen :p +