kunnen katten suf worden van een vlooienband?

mijn katten hebben normaal nooit een bandje om, en alleen toen ze heel klein waren een tuigje om gehad. nu heb ik ze vlooienbandjes omgedaan, en zijn ze heel saai en suf. meestal vechten ze wel of willen ze graag naar buiten ofzo. kan dit komen door dat ze nu een bandje om hebben of door het spul in zo'n vlooienband, en is dit erg of raar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (4)

Net zoals mensen allergisch voor bepaalde stoffen kunnen zijn, of bijwerkingen hebben van medicijnen kan dat met katten ook. Je zou eens bij dierenarts of dierenwinkel kunnen vragen of er antivlooimiddelen zijn met een andere werkzame stof, misschien reageren ze daar anders op.
Maar omdat het morgen toch zondag is kun je het eerst nog een dagje aankijken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn pipetten beter...
Het zou ook kunnen zijn dat het dragen van deze band niet alleen sufheid veroorzaakt maar ook irritatie teweeg brengt.
De huid van de nek kan kapot gaan door het schuren van de band ..
Doe de banden maar eens af en kijk maar eens of hun nek niet kapot is.
Want dan voelen deze katten ook dat ze door minder te bewegen meer pijn krijgen.
En daarom geen interesse in spelen hebben.
12 jaar geleden
ik zou de bandjes afdoen, en maandag bij de dierenarts een veilig en goed werkend middel halen.
vlooienbanden werken met oude achterhaalde middelen, en zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
bovendien werken ze maar half.
tegenwoordig hebben we pipetjes voor in de nek, die hun werk wel goed doen en, mits bij de dierenarts gehaald, veilig zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En duidelijk vragen of je de pipet vlooiendruppels wel meteen mag geven of dat er een tijd tussen moet zitten. +
Heb je niet in de laatste maanden ook nog een ander middel tegen vlooiengebruikt? Want veel middelen hebben een andere werkzame stof, als je bepaalde middelen tegelijk gebruikt of vlak achter elkaar kunnen de katten duf en sloom worden.

Denk eraan dat bv frontline een erg lang werking heeft.