Hoe kan ik altijd met dieren bezig zijn ? Ik ben 14 jaar en ik heb een konijn + cavia maar ik wil meer met dieren bezig zijn, lees beschrijving.

Ik dacht eerst aan vrijwilligers werk op een boerderij, maar ik weet niet of ik dat mag en ik woon in limburg maar hier in de buurt is weinig.
en ik mag geen andere dieren, ik zou best op honden, of andere dier willen passen maar dat is niet echt veel hier in de buurt,
zijn er dus meer ideetjes??
Ik zit er namelijk erg mee, ik ben een echte dierenvriend, als sinds ik klein was, ik kan gewoon niet zonder.

heel erg bedankt !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Vraag in een dierentuin of je daar stage kan lopen, je weet maar nooit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je in een dieren winkel wekren in jou buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 14 jaar oud bent moet je maatschappelijke stage lopen. Dat is vrijwilligerswerk . Je kan het beste bij een kinderboerderij vragen , daar zullen ze geen hulp afwijzen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel met dieren om wilt gaan kun je een hondenuitlaatservice beginnen. Veel mensen die moeten werken en een huisdier hebben zouden graag enkele keren per dag iemand willen hebben die hun hond uitlaat. Ga eens informeren in de buurt en heb je enkele klanten dan volgt via de mond-op-mond reclame echt wel een klantenkring.
En wat leuk is je kunt er ook nog een zakcentje mee verdienen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nooit een vreemde hond aan een 14jarige meegeven tenzij die heel veel ervaring heeft met honden.
Honden zijn roedeldieren en zullen altijd onder leiding van iemand die de "baas" is moeten zijn.
Elk dierenasiel in Nederland zit te schreeuwen om vrijwilligers, ook die in Limburg.

Ook kinderen van 14 zijn welkom om de dieren te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Is een school zoals het groenhorst college dan niks voor jou? Dan ben je vaak met dieren en planten bezig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een vijver bij jullie in de buurt ga daar af en toe de eenden voeren..?
Vraag op een kinderboederij of je daar de dieren mag helpen verzorgen.. ( en als dat niet mag.. dat houd je dan nog niet tegen om lekker bij de dieren te gaan kijken daar)
Neem een jaar abonnement op de dierentuin.. daar kan je zelf gewoon lekker naar de dieren kijken en ook veel informatie lezen enz.
Als een vriend/vriendin van jou toevallig een hond heb kan je vragen of je die af en toe is mag komen uitlaten en borstelen.
Ga naar de manege mischien kan je daar vrijwilligers werk doen.. ?

Zo kan je van alles bedenken :D

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het mogelijk om een konijn trucjes te leren. Ik zou dat eens proberen als ik jou was.
Je moet dan beginnen met iets makkelijks, en dan langzaam opbouwen, zoals bijvoorbeeld de mythbusters deden met goudvissen die ze trainden om door poortjes te zwemmen, zoek dat maar eens op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat ouder bent en je hebt je middelbare school diploma kan je ook altijd nog en MBO niveau 4 opleiding doen als dierenartsassistente (paraveterinair, dat wil zeggen dat je meer functies mag doen dan alleen administratie, vasthouden van dieren en schoonmaken)

En in de tussen tijd kun je iets met de genoemde tips doen! :D

Hier zijn nog wat links over wat het inhoud, er is nog veel meer over op internet vinden.
Succes!