mijn hond krabt de hele tijd met zijn nagels over de mat hij doet dit wel vaker wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.7K

Antwoorden (5)

Het kan twee dingen zijn want onze hond doet dat ook altijd het kan zijn dat de nagels van de hond te lang zijn en dat ze er last van heeft en ze beo eert te vijlen aan de mat. Of je hond heeft erg zin om te spelen en lokt zo je aandacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hond doet het omdat ze water wil of , als ze het bij de deur doet, omdat ze naar buiten wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan er ook iets onder de mat liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorbeeldjes:
waar ligt die mat? bij de voordeur? dan wil ie eruit.

ligt ie in de keuken en is in de keuken de plek wat zijn koekjes liggen? dan wil ie een koekje.

kan je zelf geen verband leggen met de mat (het verband die je hond wel legt) kan je misschien kijken HOE de hond krabt aan de mat.

krabt ie en neemt ie een afwachtende houding aan? dan wil ie wat duidelijk maken, wat uitlokken aan reactie/actie bij je.

doet ie het nadat ie eerst met bv een bal heeft gespeeld en staat ie in de 'oh ik ben zo fanatiek in mijn bui' dan is het een uiting van enthousiasme wat ie zich eigen heeft gemaakt.

kortom, zonder naar de hond zelf te kunnen kijken, en zonder naar de situatie te kunnen kijken zijn er zoveel opties (er zijn er enkele genoemd #als voorbeeld#) dat het simpelweg niet te zeggen is.

aan een mat krabben kan ook een op zichzelf staande gewoonte worden die de hond toepast op een bepaald moment. hoe dan ook: de hond heeft er ALTIJD een reden voor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook nog zo zijn dat een hond ergens eerst een tijdje krabt en er dan op gaat liggen, dan is het gewoon instinct om een goed plekje voor zichzelf te maken.
Onze hond doet dit ook regelmatig en als hij te lang doorgaat roepen we gewoon even naar hem en dan gaat hij er zo liggen