Hoe komt het dat mijn vissen niet eten?

Ik heb net een paar dagen nieuwe goudvissen, in een kom. Als ik een klein beetje voer in de kom leg komen ze er niet op af. Daarna zakt het naar de bodem en eten ze het nog niet op. Ze komen sowieso niet boven in de kom (het is een soort vaas). Heb ik er te veel planten ingedaan zodat ze er niet door kunnen? Of is er iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.7K
Rieneke1
12 jaar geleden
koop ajb een behoorlijk aquarium.
een kom is geen goede huisvesting voor goudvissen.
en koop er gelijk een goed filterpompje bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach nee he!!!
Weer een vissenkom, nee zelfs een vaas!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja moet eigenlijk verboden worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vissen in een KOM????? of soort VAAS????? ARGHHHHH!!!!!!!!!!!!! zou jij eten in een grote petfles? als je ook nog eens zuurstof tekort hebt en waar de verwarming van 'hot' naar uit gaat en het spontaan 0 graden wordt?
men blijft je voeren en haalt het rotte voer niet weg. stikbenauwd is. nou 1 dnig is zeker: bljif zo doorgaan en ze komen vanzelf wel boven hoor. maar dan helaas DOOD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze al dood? Snap ook de winkel niet waar je ze gekocht hebt jij weet misschien niet beter al hoewel op internet een heleboel info,maar zij zouden echt beter moeten weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vis in een kom? Dat is gewoon vrágen om problemen.
Een kom is TOTAAL NIET geschikt voor goudvissen, dit is VÉÉÉÉÉL te klein, waardoor ze veel te weinig zuurstof krijgen en de temperatuur te snel verkeerd wordt.
Deskundigen noemen dit pure dierenmishandeling. Een kom heeft hoogstens 10 tot 15 liter water, terwijl zij 250 liter nodig hebben.
Ze hebben een aquarium nodig, van minstens 100x50x50 cm.

Antwoorden (4)

Niet alle vissen hebben gelijk trek in eten. Maar ook kan het zijn dat je het verkeerde voer voor je vissen hebt. Kijk even op het potje en verglijk dat met welke vissen je hebt.

Over dat het naar beneden zakt. Dit halen ze uit de grond (dit heb ik laatst nog nagevraagd bij mijn dierenwinkel).

Maar check dus eerst even het voer! :)

Anders kan je altijd net als ik nog even een bezoekje aan de dierenwinkel doen waar je ze gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk heb je sluierstaart goudvissen. Voor dit soort vissen moet je speciaal voer kopen, korrels die direct naar beneden zakken. Geef je voer wat blijft drijven krijgen zij teveel lucht in hun zwemblaas. Als dit gebeurt gaan ze op hun rug drijven en kunnen zij niet meer eten, het duidelijk hoe dit dan afloopt.
Het kan inderdaad kloppen dat een nieuw ingerichte kom nog veel voeding bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zoveelste vraag over goudvissen in een kom/ vaas!!!!!!
Goudvissen moeten ruimte hebben, liefst in een vijver en wil je ze toch binnen hebben, neem dan een aquarium met een filter.
In een kom gaan ze meestal gewoon dood, maar ze kosten niet zo veel en misschien haal je straks gewoon nieuw goudvissen.
je vissen zitten geweldig in de stress en moeten eerst wennen aan de kom/ vaas.
De watersamenstelling is totaal anders als het water uit de viswinkel.
Het vervoer in een plastic zakje is ook al geen feest voor ze.
Nu zitten ze in een veel te kleine ruimte, dik in de stress, geen plekje waar ze zich veilig kunnen voelen, even wegkruipen.
En nu moeten ze ook nog op commando gaan eten.
En dan ook nog binnen een paar dagen?
Moet eerst de stress over zijn.

Als ze straks mogelijk toch gaan eten, gaan ze natuurlijk ook poepen, dus zwemmen ze straks in sterk vervuilt water!!

Dus heb je straks vissen, die mogelijk vinrot krijgen, gatenziekte, darminfectie, schimmelziekten, bek rot, witte stip, parasieten, kieuwwormen en nog meer van dit soort ellende.

kan je hier op G.V. ook weer vragen over stellen, misschien kom ik je weer tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
klare taal, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg hoor, weer een!
Dank voor je plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had mijn gedachten erover niet beter kunnen verwoorden. +
Een vis in een vaas...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom je weer tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, mhofman, jij ook hier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja met een vraag als deze krijg je me wakker! Dikke plus voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mijn reactie was een woord spelletje op je antwoord.Misschien KOM ik je weer tegen grapje dus op een trieste vraag maar jullie weten hoe ik er over denk WEG DIE KOMMEN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh juist ja, een kom is kom mer en kwel. :-)
Je krijgt wel op je >>>,maar de meesten die antwoord hebben gegeven snappen het niet dat je vissen in een KOM doet dus vandaar.Eten doen ze een tijdje niet en kan ook zijn dat je ze nu ander voer geeft dan in de winkel waar je ze gekocht hebt ,dat is ook wennen.Maar als ik je was terug naar de winkel met het spul en koop een leuk aquarium met alles erop en eraan.Dan heb je plezier van je vissen nu niet,jij in de stress en de vissen ook.