Het beste middel voor gestresste konijnen is de stress-veroorzaker aanpakken.

Waarvan schieten ze in de stress? Is het een geluid, is het een dier (ben je het zelf misschien?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Door omstandigheden is er een hondje. Het gaat nu al ietsje beter, dus ik heb hoop. Maar het zou fijn zijn als ze even konden relaxen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai, begrijpelijk dat het beestje daar gestresst van raakt.
Heeft het hondje overmatig veel belangstelling voor het konijn (vormt hij een gevaar)?
Probeer ze anders langzaam aan elkaar te laten wennen. Het konijn in een buitenhok zetten is gezien de temperatuur misschien een minder goed idee, als het diertje de hele zomer had buitengestaan, dan had het automatisch al een soortement van wintervacht ontwikkeld. Om hem nu buiten te zetten is ook niet echt een pretje meer.
Snuffel
12 jaar geleden
De hond toont weinig interesse en laat ze met rust. Daar ligt het niet aan. Ik had de konijnen op het balkon gelaten, maar dat is inderdaad te regenachtig.

Andere antwoorden (1)

Wat nog wel wil helpen, is je konijn te laten helpen bij de dierenarts. Kost wel wat, maar ze worden er wel rustiger van. Bij ons iig wel.