de een is er wat sneller bij dan de ander, maar met een week of vier kan je natvoer en/of geweekte brokjes aanbieden.
wel de kittenvariant nemen.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat merk je vanzelf na een paar weken als ze met moeders gaan mee eten. Ze geven het zelf aan. Het is niet echt een kwestie van mogen maar meer van kunnen en behoefte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie zouden ze vanaf een week of 6 vaster voedsel mogen hebben. Maar er zullen ook best vroege vogels en laatbloeiers bij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij nesten van 4 of meer kittens begon ik met de 4e week al met het bijvoeren van pap. Eigenlijk meer om het moederdier te ontlasten. Een week later deed ik er dan wat brokjes bij.

Belangrijk is in dit geval dat de moederpoes de kleintjes vanaf dat moment niet meer zelf schoonlikt, maar dat ze op de bak moeten. Als je ze die kans geeft door een lage-instapbak te verzorgen dicht bij de kleintjes, heb je ze in twee dagen zindelijk. Zorg dan dat er een beetje urine van de moederpoes in ligt, dan herkennen ze het als een plasplaats.
Ivana
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord, +1