hoe kan het zijn dat er een waterslak in mijn aquarium zit?

ik keek net in mijn aquarium en toen kroop er een waterslak over het raampje, MAAR IK HEB GEEN WATERSLAKKEN
het was wel egt een waterslak met een gedraait huisje
nou heb ik wel een zeeslakkenhuis erin liggen maar die ligt er al 5 jaar ofzo
hoe kan dit??
ik het er helemaal niets mee gedaan en het is nou ook weer niet zo dat er opeens een slak in is gepoeft

(dit maakt me best bang)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Misschien zat ie op een waterplantje dat je onlangs hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan, ik heb een waterplantje gekocht maar die kwam nieuw uit het plastic (wel een echte)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, moet kloppen +je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat het op het nieuwe plantje heeft gezeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dan hoef je nu ook niet meer bang te zijn!
jodyenboyke
12 jaar geleden
Toch grappig, wij hebben al zo'n vier jaar een groot aquarium met chicliden en dus geen waterplanten. 2x per jaar gaan alle kiezels eruit, worden meerdere malen gewassen en gaan weer terug in de bak. Sinds enkele maanden hebben we ineens een hele hoop slakken.....rara?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, simpel antwoord maar tg et beste xD
ik vind meneer slak best cool dus ik ga hem gwnhouden xD

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je een torenslakje in je bak hebt. Dezen komen inderdaad vaak mee met nieuwe planten en zijn niet schadelijk voor je planten en/of vissen. Ze houden je bodem luchtig en ruimen restjes op. Vaak komen ze uit het zand als het licht uit is.

Door niet te veel te voeren kan je de slakken populatie in toom houden.

Toegevoegd na 28 seconden:
Hier nog wat info:

http://www.dewinters.nl/overige/slakken.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of op een plantje OF in een zakje met water waar bijv een nieuwe vis in zat is hij waarschijnlijk als piepklein slakje meegekomen (en dat kan best al een paar weken geleden zijn, zo hard groeien ze niet)

SNEL verwijderen als je geen bak vol slakken wilt

Maar " Zomaar" ontstaan ze echt niet
amigo
12 jaar geleden
Als je ze kwijt wil moet je er een jager in zetten bijv. Een kogelvis