Mag ik mijn kitten plakjes kip- en kalkoenfilet voeren?

Ik wil mijn kitten af en toe wat vlees geven. Ik weet dat gekookte kipfilet en koolfilet e.d. goed zijn voor een kat. Horen plakjes kalkoen- en kipfilet daar ook bij? Ik geef sowieso geen varkensvlees!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41.9K

Het beste antwoord

Kalkoen en kip mag ook rauw aan de kat gegeven worden:
"Veel mensen zijn bang dat rauw vlees veel bacteriën bevat. Vers, rauw vlees bevat inderdaad bacteriën, maar niet alle bacteriën zijn schadelijk voor de kat. Sommige bacteriën zijn juist goed voor de kat. Eventueel schadelijke bacteriën (bijvoorbeeld salmonella) worden door de gezonde kat in de maag vernietigd door het maagzuur." (bron: link 2)

Uiteraard wel vers vlees nemen om te koken, en geen zout, peper of kruiden toevoegen. (een tijger zit ook niet met peper en zout naast zijn gevangen prooi (-; )

Vanwege bovengenoemde reden ook geen kipfilet van de vleeswarenafdeling gebruiken: hier zitten kruiden door.

Wanneer je je kat af en toe vlees wilt geven, is het misschien een idee om eens wat over de BARF-methode te lezen. (zie onderstaande link 1 ) Deze methode gaat uit van natuurlijke, verse voeding.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog een link gevonden naar informatie over kittens rauw vlees voeren. (link 3).

Dit is wel in het Duits, maar zeer helder beschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt me meer dan prima ! Bij kool vis filet's wel uit kijken met de graatjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever niet geven, de plakjes filet die wij als broodbeleg eten zijn veel te zout voor een kat.
Neemt niet weg dat ze er meestal wel dol op zijn, als ik het eet krijgen mijn katten een dun sliertje dat ik van de rand aftrek.
Als je het echt als voer wilt gebruiken: gewoon vlees geven dat niet gezouten/gekruid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd mooi antwoord en duidelijk