Wat gaan jullie morgen extra doen voor je dier? mbt Dierendag?

dit is geen chatvraag, ben echt op zoek naar originele traktaties voor je dier!! aangezien ik het na een aantal jaar een kat te hebben niet meer weet.

Toegevoegd na 49 seconden:
dit is overigens NIET mn kat ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, als dat jouw kat zou zijn geweest, dan zou ik plastische chirurgie overwegen als cadeau!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha moejijzegguh AAP!! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dah wel je hond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee.i wish...wat een leukert he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heee... Mevrouw Aap voor jou :)
En ik ben dan ook niet geboren als olifant, dus heb geen plastische chirurgie nodig, maar als die foto van jou destijds geboren is als kat... ja, dan is er toch iets grondigs mis gegaan :)

Het beste antwoord

Dierendag?

Mijn hond krijgt niks extra's aan koekjes. Hij krijgt een extra wandeling, en bij elke wandeling ga ik een stuk verder dan normaal.
Je moet hem hiermee een plezier doen, in plaats van de standaard 'Dierendag: Vetmestdag'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie optie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En gezond ;)

Andere antwoorden (16)

Nieuw hok voor ons konijn kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze katten krijgen twee keer iets lekkers :
's ochtends ipv brokjes een portie hart
en 's avonds een visje

en de rat krijgt een gekookt koud eitje met klein gaatje in de schil: lachen!! Hij vindt dat zo lekker en sjouwt met dat ei in de rondte

Toegevoegd na 47 seconden:
en verder is het hier altijd dierendag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem hem een dagje mee naar de kermis in Echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...maar kijk naar mn avatar..tis elke dag kermis voor mn kat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was tog NIET je kat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
<------------mn avatar.!!!niet de zwarte hond hierboven.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kzie geen tiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moehaha
Hij (mijn hoogbejaarde konijn Joris) krijgt een vitamine-tabletje extra (en geloof me, daar is hij echt dol op!).

Verder is het bij mij elke dag dierendag. Ik geloof werkelijk dat ik zo ongeveer het meest verwende konijn van Nederland heb (hij is niet voor niets al 9,5 jaar (en 3 dagen) oud!.

Hij heeft een riante konijnenvilla tot zijn beschikking (vroeger waren het twee hokken, maar we hebben een doorgang in de middenplaat gemaakt, zodat hij in feite twee hokken heeft), met een regen-en wind werende ruif (vakwerk van mijn vader). Hij krijgt speciaal selective konijnenvoer (8 Euro per kilo).
Mijn ouders (die hem altijd 's middags verzorgen) kopen altijd brood, dat ze laten drogen, zodat het de hardheid van beschuit krijgt en geven hem dat (is hij dol op). Dan de vitamine-tabletten (yoghurt-snoepjes): vergeet die en hij keert je echt de rug toe.

In de zomer krijgt hij extra borstelbeurten om hem te helpen met het verliezen van zijn winterhuid (je wilt niet weten hoeveel haar er af komt).
Hij krijgt alle vaccinaties (oke, daar is hij zelf niet zo blij mee),
Hij heeft zomers bij mooi weer een ren van zo'n 12 vierkante meter tot zijn beschikking (waarvan hij de laatste jaren toch zeker zo'n 40 vierkante centimeter intensief van benut)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow ik zal wel willen terugkomen als jouw konijn..wat een verwennerij!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben altijd opgevoed met het credo dat je goed moet zijn voor je huisdieren. Zij kunnen zichzelf niet redden, daar hebben ze jou voor. En zeg nou zelf, je krijgt er toch ook altijd veel voor terug? Even dat kopje tegen je hoofd aan als hij op de grond rondloopt terwijl ik op mijn buik aan het lezen ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
40 vierkante centimeter... hoe ongelovelijk herkenbaar. Je omschrijft mijn konijn (en zijn leven) van vroeger. Ik had voor 4 jaar terug een konijn die 8 is worden. (hangoor dwergje)
En die werd precies zó verwend. Ik lag ook graag bij 'm in de open ren. Hij vond het ook prima.... zolang ik maar die lekkere snoepjes bij mij had ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th.ik begrijp pcies wat je bedoeld, ik zal je eerlijk zeggen dat dieren bij mij voor gaan ...voor ALLES!!.......(zelfs voor mensen *schaam*)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Naatje: Waarom schaam?
Dieren zijn oprecht, een mens niet. Als een dier dood is het om zelfbescherming of om eten, dit geldt helaas niet voor een mens. @goeievraagster haha, lekker lui languit in het zonnetje liggen, dat is de hobby van mijn konijn in de zomer. Geloof me: hij is zwart (met enkele grijze haren momenteel), ik vraag me af en toe af hoe hij het uithoudt in die zon... maar goed, 't is zijn eigen keuze. De ren heeft ten alle tijden een schaduwplek van zeker een vierkante meter, maar meneer heeft zo zijn eigen voorkeuren (wil zeker bruin worden :) ).
geen vlees eten (ik niet, kat wel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een muis is zonder mijn toestemming de woning (13e etage) binnengedrongen. Sindsdien maak ik er jacht op.

Morgen, dierendag, verwijder ik de muizenvalletjes en leg er, zij het voor 1dag, een blokje kaas neer.

Daarna zal ik alles weer doen om hem "naar het licht" te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
how toughtfull..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ kartonnetje met muizenlijm ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goedheid (pikt traantje weg).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(pinkt traantje weg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan heb je ook nog gestampte muisjes, voor na dieren dag.
Pure commercie is het! Doe er niet aan mee. Wees elke dag goed voor je dier en wil je hem eens verwennen, doe dat dan op een dag dat niet iedereen het doet. Dat is pas verwennen.
En als je dan toch morgen iets wil doen.....word dan lid van de dierenbescherming!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Pure commercie is het! Doe er niet aan mee.''.. *zucht* waarom zo negatief? ''wil je hem eens verwennen, doe dat dan op een dag dat niet iedereen het doet. Dat is pas verwennen'..alsof dat dier weet dat het niet 4 okt is en dat je hem op een andere dag verwend!...wat een onzin.. en offcourse ben ik allang lid van een dierenorganisatie...!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het belangrijk dat er aandacht besteed wordt aan dieren, maar probeer dat vanuit jezelf te doen en niet op een dag, dat iedereen dat doet. Daar heb ik gewoon wat moeite mee. (Net als valentijnsdag) Ben orgineel....en zeker omdat het dier toch niet weet wat voor een dag het is. Maar........ik had al het gevoel dat je lid zou zijn van e.d organisatie, het was ook niet zo zeer aan jou gericht maar aan iedereen die dit leest en hoop dat meerdere dat gaan doen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je heb gelijk, het is commercie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat iedereen die besluit om een dier te nemen er sowieos wel GOED voor is...daar gaat het nu niet om en vraag ik NU ook niet naar...ik heb een vraag mbt dierendag...wat originele extraatjes zijn......dat we goed voor onze dieren ELKE DAG moeten zijn snappen de meeste mensen wel denk ik.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, daarom is er helaas een dierenbescherming nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@platje: precies, jij hebt het begrepen. Veel mensen verwaarlozen hun dieren, of binden ze vast aan een boom als ze op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OMG ................DAAR gaat de vraag niet om..dat begrijp ik ook wel........maar ik probeer een postieve vraag te stellen geloof me: ik ben als geen ander ELKE DAG bezig met dierenleed...snap ik!! been there ,done that. de vraag gaat nu over postieve dingetjes die WIJ ALS MENSEN kunnen doen voor onze HUISDIEREN.op 4 okt. capice?niet over dierenleed. dat zijn geheel andere vragen..nou kom op wees origineel stel een vraag DAAROVER!! ik ben het compleet met jullie eens maar NIET bij deze vraag
.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk naar het antwoord van Nickelangelo , zo kan het ook, toch je mening geven maar wel positief blijven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: het positieve van dierendag is juist dat je bij het dierenleed stilstaat. De rest is zoals platje aangeeft commercie gedreven. Maar ik begrijp wel je punt hoor, dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ platje en biertje mag ik jullie wat vragen? eten jullie allebei vlees?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: je mag het wel vragen, maar dat zou ik als flauw betitelen om op die toer te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet vlees, ook met dierendag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i rest my case
na jaren werk op dierenambulances en het leed wat je ziet is het elke dag dierendag, net als dat het elke dag dierenleeddag is.
bailey heeft alle luxe die een hond maar hebben kan.
de katten trouwens ook. ze hebben niets extra's nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook jij hebt het begrepen! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed van je dat op de dierenambulance hebt gewerkt!!
Heb vandaag 2 nieuwe kussens voor m'n kat gemaakt en ze op zijn 2 lievelingsstoelen op het balkon gelegd. Hij heeft 2 plekken met het oog op de zich verplaatsende zon. Hij was hogelijk geinteresseerd en heeft ze allebei meteen uitgeprobeerd. Mijn balkon is op het zuidwesten dus vandaag een hoop wind. Daar houdt hij helemaal niet van. De meest beschutte stoel heb ik nog wat meer afgeschermd voor hem. Hij keek toe en toen ik klaar was ging hij op zijn nieuwe kussen rondjes draaien tot hij een mooie deuk had gemaakt waar hij lekker in ging liggen. Ik kreeg veel kopjes als dank.
14 jaar geleden
Extra leller eten voor de kat!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie mijn honden morgen pas weer na 3 maanden,omdat ze nu in het buitenland zitten,maar kreeg van de week een hele bananendoos vol met hondesnacks koekjes botjes ed dus die hebben de eerste weken nog gewoon dierendag,verder hebben ze altijd dierendag bij ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m'n katjes krijgen een uitgebreide borstelbeurt (heerlijk vinden ze dat).
verder knuffel ik ze halfdood, en speel ik regelmatig een kwartiertje met ze.
er staat riblap en lamshart op het menu.
een dag zoals alle andere dagen :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik ga vandaag lekker wandelen met de honden en papegaaien in het bos. En daarna de honden heel goed borstelen, en de papegaaien gaan heerlijk onder de douche. En daarna steek ik de houtkachel aan en vinden ze het zalig om hier met zijn viertjes voor te zitten en te liggen. En voor de rest van de week ga ik collecteren voor de dierenbescherming i.v.m. dierendag. Ik loop ieder jaar 2 grote wijken.

En je kat heerlijk verwennen lekker borstelen, knuffelen en spelen met een grote prop zilverpapier. Wist je dat ze met knoopjes spelen ook leuk vinden, touwtje er doorheen.

Fijne dag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe als anders. Daar houden honden van. 's Morgens anderhalf uur lopen, spelen en trainen in het ene bos.
's middags anderhalf uur struinen in een ander bos of bij mooi weer zwemmen. 's Avonds een half uur met de bal spelen op het speelveld en om 11 uur nog een sanitair rondje. Als dat niet iedere dag, zeven dagen per week, dierendag is, weet ik het niet meer.
Waarom zou je het hoofd breken over iets nieuws. Een hond is een gewoontedier, daar blijft hij gelukkig bij en de natuur biedt afwisseling genoeg in geuren en kleuren en seizoensveranderingen.
Ivana
14 jaar geleden
Een knuffel extra is nooit weg, al houd mijn vogeltje daar niet van.
Extra eten geven, doe ik niet, ze krijgen genoeg lekker eten wat goed voor ze is en al dat extra lekkers is niet altijd goed voor ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij thuis is het 365 dagen per jaar dierendag ;o). De dierenwinkel Jumper had gisteren wel een hele mooie actie:voor iedere klant die iets kocht, werd een pakketje voer gedoneerd voor het asiel. Heel goed!!