Iemand ervaring met een dap halsband voor honden?

Met onze hond van 8 maanden hebben we al veel geprobeerd maar nog steeds een minuut nadat we weg zijn begint hij te janken en blaffen. Nu hoorde ik iets over een dap halsband, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Evenals de feromonen-verstuivers/verdampers bij katten, kan dit ook heel goed werken.
Alleen is er meer voor nodig om de hond aan het alleenzijn te wennen. Als ondersteuning bij het gewenningsproces kan het goede diensten bewijzen, zeker als de hond verlatingsangst heeft.
Verlatingsangst hoeft niet altijd de oorzaak van het janken en blaffen te zijn. Vraag je trainster hoe je dit bij deze hond moet aanpakken. (Ik neem tenminste aan dat je naar les bent geweest.)
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus weer voor je antwoord, en ook voor de reacties op het antwoord hierboven ivana.
Ivana
12 jaar geleden
Bedankt Rieneke. Jammer dat het antwoord hierboven plotseling vertrokken is. Nu is er minder informatie overgebleven voor de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het bovenstaande antwoord niet gezien voor het weg was. kun je je reactie op dat antwoord hierbij zetten? bvd
Ivana
12 jaar geleden
Pokemon, iemand had het idee dat een Daphalsband een antiblafband was. Ik heb toen even uitleg gegeven over het verschil. Een antiblafhalsband is een totaal ander hoofdstuk en is in dit geval niet aan de orde. Wel heb ik gewaarschuwd voor het gebruik van antiblafbanden bij angstige honden, dat dat alleen angstiger maakt. Dat je een antiblafband alleen mag gebruiken op aanwijzing van een therapeute en onder begeleiding. Als je geen verstand van zaken hebt kan je de hond zwaar geestelijk schade berokkenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx