kan mijn poes van 10 jaar nog in een andere omgeving wennen?

ik ben verhuist en wil mijn poes van 10 jaar ook laten verhuizen, wend zij nog in haar nieuwe omgeving?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, je kat zal wel wennen, maar geef haar hiervoor de tijd die ze nodig heeft.
de een roept 6 weken, de ander 3, maar het is het best gewoon naar je kat te kijken.
stapt ze zelfverzekerd door het huis, dan kan je het wagen haar buiten te laten.
zit ze daarentegen te huiveren achter de bank, dan wacht je nog even.
je kan het veilig thuis gevoel voor je kat ondersteunen met feliway.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je kat zal een paar weekjes onwennig zijn. Zeker als de kat ook naar buiten mag (Doe dit de eerste 6 weken of zo niet, ivm weglopen!). Maar het komt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze poes was 12 toen we verhuisden en we hebben haar de eerste 14 dagen binnen gehouden.
Daarna naar buiten als we er bij waren en na een week alleen.
Ze kon prima wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kan:D wij hadden de kat (rond de 20 jaar) van onze oma geërfd en die bleef de eerst 2/3 weken binnen. Daarna is die van zelf een keer naar buiten gegaan en weer terug gekomen. Vervolgens ging hij steeds vaker naar buiten en kwam altijd weer teug voor het eten.

Helaas is dat beestje nu dood, omdat hij is aangereden of inelkaar getrapt, waardoor we hem moesten laten inslapen... omdat de helft verlamt was..

Het is wel belangrijk dat je de kat eerst een aantal weken laat wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn 3 jaar geleden verhuisd toen was ons poes 14 jaar en naar een paar dagen kun zij weer naar buiten zo het gaan wel, gewoon een paar dagen binnen houden.