waarom stinkt mijn shirt zo als ik met de kat geknuffeld heb?

als mijn ene kat bij me heeft gelegen, hangt er nog heel lang een hele sterke muffe geur, en bij de andere kat niet. is dit gewoon het toeeigene van het baasje, en waarom doet die andere kat het dan niet?

Toegevoegd na 24 minuten:
hij ligt gewoon stil op mijn buik, en ik aai hem over zijn kop. het zijn beide katers, beide gecastreerd, en ik heb ze beide nog nooit zien sproeien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

katten zijn schone dieren, dus normaal is dit niet.
het zou kunnen zijn dat een van je katten overvulde anaalklieren heeft.
dit geeft een zeer penetrant luchtje af.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is de ene kat misschien een kater en de ander een poes? Katers - zeker als ze niet gecastreerd zijn - kunnen een penetrante geur afscheiden. Ze "sproeien" hun geurstof om territorium af te bakenen. Als je ziet dat een kater met zijn staart omhoog trilt met zijn kont, dan is het bijna zeker dat hij sproeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat hoort eigenlijk niet te stinken. Ze zijn heel schoon op zichzelf.
Een kat die stinkt kan een medisch probleem hebben, soms komt dit voor bij nierfalen, soms door een slecht gebit en doordat hij zich slecht wast, wat duidt op een slechte algehele toestand.
Hou deze kat eens goed in de gaten, hoe ziet zijn vacht eruit? Ruikt hij uit zijn bek? Drinkt hij opvallend veel?
Overleg met de dierenarts over zijn toestand.