waar komen al die spinnen vandaan?!!

ik word gek van al die spinnen, binnen een paar dagen zijn er al ontzettend veel me kamer binnengekomen.
hoe kan ik dit tegengaan?

me raam staat op een kier. hou alles schoon, spinnenrag haal ik weg, maar waar komen ze dan toch vandaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die muggen!!
anneliez
12 jaar geleden
die muggen worden opgegeten door de spinnen. Lang leve de spinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het mannetje paart met het vrouwtje door een met sperma 'geladen' pedipalp in haar geslachtsopening te brengen. Aan het einde van de palp is een ballonachtige structuur aanwezig die de bulbus wordt genoemd. Aan het einde hiervan zit de embolus, een holle structuur waardoor het sperma in de vrouwelijke geslachtsopening wordt afgegeven en de eitjes worden bevrucht. Het sperma wordt bewaard in een lichaamsholte, de spermatheek, dit betekent zoiets als 'spermakamer'. Hier kan het weken tot maanden verblijven -in uitzonderlijke gevallen tot anderhalf jaar- tot de eitjes van het vrouwtje zijn gerijpt. De eierstokken van een vrouwtje zijn gepaard en bevatten de eitjes, die voor de bevruchting nog zacht zijn om het sperma door te kunnen laten. Pas nadat het ei is afgezet en droogt aan de buitenlucht wordt het omhulsel harder. Spinnen worden geboren uit een ei, en veel soorten kennen een zogenaamd post-embryonaal stadium waarbij ze een vrijwel ronde lichaamsvorm hebben. Na de eerste vervelling lijken de kleine spinnetjes al op hun ouders al zijn ze veel kleiner en hebben ze vaak een andere lichaamskleur dan hun ouders. De juveniele spinnen worden spiderlings genoemd en leven van kleinere prooien. De spiderlings van kleinere spinnen hebben vaak eenzelfde levenswijze en voedselvoorkeur als de volwassen dieren. Bij de grotere spinnen ligt dit heel anders, ze kennen hierdoor geen voedselconcurrentie. De dieren die dienen als prooi voor de volwassen spin zijn vaak juist een vijand van de jonge spiderling omdat ze veel groter worden. Uit de eieren komen kleine larvale spinnetjes die pas na de eerste vervelling op een miniatuuruitgave van hun ouders lijken. De kleine spinnetjes verspreiden zich vaak door bij een opkomend briesje een draadje vrijhangend spinrag in de lucht te spinnen en zich hieraan hangend op de wind te laten meevoeren. In de Nederlandse taal wordt dit spinsel ook wel herfstdraad genoemd. Een jonge spin moet net als alle andere dieren met een exoskelet een aantal vervellingen ondergaan voor hij volwassen is. Kleine spinnen zijn na een vijftal — sommige vogelspinnen pas na 10 vervellingen — volwassen. Het vervellen is voor de spin vaak een intensieve bezigheid; het dier voert de druk in het achterlijf op tot de huid scheurt en werkt zich vervolgens achterwaarts uit de oude huid. Tijdens het vervellen is de spin volkomen weerloos en de eerste tijd is het pantser wat zachter." http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_%28dieren%29#Voortplanting_en_ontwikkeli Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_%28dieren%29#Voortplanting_en_ontwikkeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@c4th natuurlijk snap ik dat ze zichzelf voortplanten, maar dit jaar zijn er veel meer, en veel groter.
vandaar de vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@c4th, dank voor deze informatie! Ik ben onredelijk bang voor spinnen maar ik vind ze wel ontzettend interessant. Vaak wil ik wel meer over ze weten maar elk boek en elke site is doorspekt van, voor mij gruwelijke, foto's waardoor ik nauwelijks in staat ben om gewoon rustig te lezen over deze bijzondere dieren. Dankjewel!

Het beste antwoord

Hier zitten ook erg veel spinnen, dit heeft zowiezo te maken dat het al herfst is maar vooral met het weer.
We hebben een erg vochtige zomer gehad en nu is het weer warmt, vandaar ook de muggenplaag. De muggenplaag is alleen maar gunstig voor de spinnen, ze hebben dus erg veel te eten en laten zich ook veel meer zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De herfst is het spinnenseizoen, dan komen ze uit alle hoeken en gaten. Doet me altijd denken aan de spin Sebastiaan, van Annie Schmidt. maar die hele grote ben ik ook niet blij mee
12 jaar geleden
Heb je een kruipruimte onder je huis? Daar zitten vaak nesten. Het is moeilijk je huis hermetisch af te sluiten. Je zet wel eens een raam of deur open om te luchten en je hebt afvoerleidingen, luchtkanalen en -roosters. Denk ook aan de meterkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinnen zitten altijd al in je huis, in ieders huis en rond deze tijd komen ze tevoorschijn om te paren. Ooit zijn ze een keer naar binnen gekomen en dan herhaalt dit patroon zich iedere herfst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt alsof er veel meer zijn, maar dat is niet helemaal zo.
In de herfst raken spinnen volwassen en gaan ze op zoek naar een partner, dus gaan ze wat meer rondlopen. En gezien worden. Maar als ze gepaard hebben, worden er een boel jonge spinnetjes geboren. Die dan op zoek gaan naar ‘eigen huis’, en dus óók in de kijker lopen.
Er zijn er dus in de herfst wel wat meer, maar je ZIET ze ook beter.

http://dier-en-natuur.kwero.nl/dier/9243-herfst-meer-spinnen.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Tegengaan zal lastig worden. Ze kruipen in/komen uit hoekjes en gaten.
Het beste kun je ze maar vangen, met een zachte doek, een glas met een kartonnetje of, als je durft met de hand, en buiten zetten.
Niet doodmaken, want ze eten ook die vliegen muggen die jij ook zo lastig vindt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spinnen kruipen overal naar binnen ook door een kleine kier in huis.
als je het echt wil tegengaan kun je kiezen voor horren.
Ik heb deze voor elk kamerraam en een rolhor voor mijn schuifdeur.
Ik heb dan ook bijna geen last van spinnen.
op de confecte put leg ik in de tijd dat er geen verwarming aan hoeft een stuk tapijt op maat gemaakt bovenop de put.
en houd het goed shoon in huis op zoetigheid komt ongedierte af en daar komen weer spinnen op af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemiddeld leven er zo`n 15000 spinnen in een gemiddeld huis. ze komen nu uit de spouwmuren en kruipruimte om te paren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de eitjes van de mama spin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die spinnen hebben in de krant gelezen dat er een muggenplaag is. En omdat ze jou heel aardig vinden. en een goede nachtrust gunnen zijn ze speciaal voor jou langsgekomen om wat aan die vervelende muggen te doen! Aardig toch?