Me kitten ziet de krabpaal en plank niet maar de deurmat vind ze wel intresant kan ik er voor zorgen dat ze der krabpaal en plank wel gaat gebruiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

sommige katten geven de voorkeur aan een horizontale krab-plek, maar er kan meer aan de hand zijn.
katten krabben het liefst aan de randen van hun territorium, of op een plekje dat in de loop ligt.
bekijk de plekken van je krabpaal en plank eens, of die wel aan de eisen voldoen.
ontneem haar niet de mogelijkheid tot het horizontaal krabben op je mat, sommige katten doen dat nu eenmaal liever dan werticaal krabben.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor u antwoord heb de krabpaal nu in de looppad gezet kijken hoe ze er op reageert en of het helpt
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan hoor!
je moet maar zo denken; krabben is voor een groot deel markeren, en dat is een boodschap naar anderen toe.
het heeft geen zin dat in een rustige hoek te doen.
laat je nog even weten of het aanslaat?
succes!

Andere antwoorden (7)

Je kunt er snoepjes in de buurt leggen, of van die catnip speeltjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet haar bij de krabpaal neerzetten, en voorzichtig met haar 'handjes' over de krabpaal gaan : zo zet ze haar luchtje af aan de krabpaal. Na een paar keer zal ze het zelf gaan doen, en beloon haar dan, door met een gek stemmetje te zeggen : 'oooohhh : lekkerrr krrrabben....', of iets van dien aart.

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry : 'aarT' moet zijn 'aarD'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks ga het proberen
Als je wat van dit spulletje er op spuit word ze er helemaal wild van en zou ze er het liefst meteen mee willen "trouwen" :-).
Je kan het overal gebruiken waar je haar wilt hebben dus b.v. de kattenbak of nieuwe speeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
katten kruid werkt zeker weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Werkt maar bij 60% van alle katten. Ze moeten een bepaald gen hebben om er gevoelig voor te kunnen zijn.
Ik heb hetzelfde probleem. Hoewel ik het prima vindt dat mijn kat aan de deurmat krabt, zou het fijn zijn als hij binnen de banken met rust zou laten en voor de krabpaal zou kiezen. Daarom heb ik een krabplank gekocht en die naast de deurmat gelegd. Ook heb ik er de catnip opgedaan die erbij werd geleverd. Dit werkte goed, totdat hij last kreeg van opgezette oogjes. Ik denk dat mijn poes niet goed tegen catnip kan. De plank ligt nu even in de kast. Misschien is het voor jouw kat wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit werkt niet bij alle katten en ofschoon het ongevaarlijk is, kunnen ze er wel heel wild en onbesuisd van worden. Hangen ze alsnog in je gordijnen. Lees: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/9138-kattenkruid-of-catnip-een-ongevaarlijke-drug-voor-uw-kat.html
EEn paar druppels valeriaan van dr Vogel doen wonderen.
Ongeveer 4 druppels op de krabpaal en de plank.
Zeker weten dat dit werkt.
12 jaar geleden
kattenkruid gebruiken zijn ze gek op bij de dierenwinkel