hoe of welk voer heb de kleine watersalamander nodig ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja welke
ItisILeClerc
12 jaar geleden
schrijf het antwoord netjes tussen de lijntjes

Antwoorden (3)

De kleine watersalamander leeft als larve vooral van kleine kreeftachtigen, zoals watervlooien (Daphnia), eenoogjes (Cyclops), larven van dansmuggen, en kieuwstaartkreeftjes (Triops). Ze eten vooral prooien die dicht bij of op de waterbodem leven. Grotere salamanders eten meer grote prooien zoals wormachtigen (bv Tubifex), imago's en larven van waterinsecten, kikkervisjes en andere prooien die de salamander aan kan. Vooral vrijzwemmende diertjes worden gegeten en ook amfibieëneieren en -larven zoals de eigen jongen worden gegeten. De kleine watersalamander eet vooral veel eieren en jonge larven van de bruine kikker. De larven zijn onderling eveneens zeer vraatzuchtig, veel larven missen hierdoor delen van de staart en poten, die overigens na verloop van tijd weer aangroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze spontaan in je vijver zijn gekomen, is dat omdat het een goede plek voor ze is en hoef je ze niet bij te voeren.
Ze verplaatsen (dus ze bijvoorbeeld uit de buurt weghalen en in je vijver zetten) is zinloos (ze lopen weer terug) en verboden, want de kleine watersalamander is beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens
Bij de dierenspeciaalzaak kun je zakjes muggenlarven kopen, die giet je in het water van de bak, bij de d.s.z kunnen ze je ook adviseren, wat je evt. nog meer kunt geven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag ze niet in een bak houden.