Mijn oude mannetjes hamster stinkt naar schimmel. Wat kan ik doen?

Help!

Mijn lieve oude mannetjes (goud)hamster stinkt opeens vreselijk. Het lijkt wel schimmel ofzo?
Het is geen zeik geur.
Maar het ruikt zo vreselijk dat hij niet meer in huis kan staan. Het is echt heel vies. Gewoon niet te beschrijven! Weet iemand wat dit is? En hoe ik het kan oplossen? Want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen! Mijn arme schat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Wat een vervelende situatie!
Ikzelf had ook een hamstertje die goed begon te stinken, maar lang niet zo erg als jij hier beschrijft. Mijn dierenarts zei dat (in mijn geval) de hamster zo begon te ruiken vanwege de leeftijd. Mannetjes scheiden dan een bepaalde stof af wat wij kunnen ruiken en dus erg stinkt.
Maar ieder geval is anders en misschien is er bij jou wel iets heel anders aan de hand.
Mijn advies: Ga langs bij de dierenarts. Een hamster buiten laten staan is geen goed idee, daar kunnen ze echt niet goed tegen met ons klimaat.

Succes met je probleem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou de dierenzaak of dierenarts even bellen, misschien kunnen die aan de telefoon doorgeven wat het is. Heb je al geprobeert om de hamster met een vochtig washandje eens "schoon" te wrijven? Niet te nat! Onze hamster heeft ook wel een beetje een geurtje aan zich en hij is ondertussen ruim 1,5 jaar, maar rent nog elke avond door de kamer heen ;) af en toe in een vochtig washandje laten spelen en daarna meteen in een droge handdoek gewoon voor de zekerheid.