Ligt eraan wat voor trucjes: buiging; met een snoepje tussen de voorbenen door en dan zorgen dat ie dat goed kan, dan moet je 1 voet optillen en het snoepje steeds verder naar achter brengen. Zodat hij zijn net dus steeds verder strekt. Als hij dit kan ga je hetzelfde doen (nog steeds met snoepje) op zijn borst tikken met de zweep bijvoorbeeld en geeft m daarna het snoepje. Daarna zonder snoepje en kan hij het. Op een ton staan; 1 iemand zet 1 voet op de ton ( je paard staat er dus recht voor) de ander trekt het paard op de ton ( door aan het halstertouw te trekken en je zegt dus eigenlijk dat ie mee moet lopen) je stopt hem voordat ie echt loopt en hij zal vrijwel automatisch zijn andere voet ook op de ton zetten. Dit kost allemaal natuurlijk veel moeite en is niet in een paar dagen te leren. Werk ook veel met belonen en stop zodra je ziet dat hij zijn aandacht er niet meer bij heeft anders vindt ie het de volgende keer misschien niet leuk meer en weigert ie. Veel succes!!! ( andere trucjes ken ik niet zo goed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de manege hebben we een paard een keer laten steigeren.
(ik weet niet of het bij andere paarden werkt) laat het paard in de bak of wei lopen en maak zelf een sprong omhoog.
dan gaat het paard steigeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar op deze site:http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

Maar ik wil je waarschuwen:
Een paard kunstjes leren kun je niet zomaar.
Zelf doe ik parelli met een fjord.

Je moet eerst het vertrouwen winnen van het paard en een band opbouwen. Dan pas kun je verder. Laat het paard maar, voordat je begint met kunstjes
aanleren, achter je aan lopen. Dan probeer je dit ook in draf (zelf gaan rennen). Houd goed contact met je paard.

Als je meer vragen hebt mag je mij altijd een berichtje sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met heel veel geduld en snoepjes. in het begin moet je heel veel geduld hebben omdat je paard niet meteen snapt war je van hem wil. als je bijvoorbeeld wil dat hij met je mee achteruit loop moet je eerst langs hem gaan staan en dan een stapje achteruit zetten. dan zal je paard eerst eens met zijn hoofd komen kijken. als je het snoepje zo houdt dat hij wel een stapje naar achter móet zetten doet hij dat waarschijnlijk ook. Dit gaat niet bij ieder paard even snel, de ene snapt het heel snel en andere paarden hebben er wat meer moeite mee. je moet hem dan wel meteen het snoepje geven. maar je kunt hem natuurlijk niet altijd snoepjes blijven geven dus dit bouw je (als hij snapt wat hij moet doen) weer langzaam af en uiteindelijk doet hij wat je wil, en kun je beginnen aan het volgende trucje.