Hoe kan je je parkiet mee nemen naar buiten zonder te laten kortwieken met ring of harnas?

kan je een ketting en ringetje of harnas ergens goedkoop kopen? en wat is het verstandigst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Zo'n parkietje is ontzettend teer en je breekt heel gauw iets bij dat beestje. Bovendien vind een parkietje het heel erg naar om met een hand omvat te worden. Zet het maar gauw uit je hoofd.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Zo’n parkietje is ontzettend teer en je breekt heel gauw iets bij dat beestje. Bovendien vind een parkietje het heel erg naar om met een hand omvat te worden. Zet het maar gauw uit je hoofd.
Ik had dit antwoord per ongeluk bij de reacties gezet... Nu dus maar even hier gezet.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je kunt hem natuurlijk wel in een kooi buiten hangen. Neem een kooi met dwarsliggende tralies zodat hij lekker kan klimmen. Pas wel op voor poezen buiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem nou een harnasje aanleert mijn parkiet is egt super tam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of er harnasjes voor parkietjes bestaan, maar het lijkt me zo zielig als hij dat aangetrokken moet krijgen. Ik heb zelf ook supertamme parkieten gehad, maar ze vonden iets om hen heen (een hand) heel naar, dus mij lijkt dat ze ook zo'n harnas naar vinden. Een ringetje om het pootje lijkt me ronduit zeer riskant met het oog op het mogelijke breken van zn pootje. Ik ben helemaal gek op parkieten en hoop dat je geen nare dingen met hem doet. Het is zo'n klein, teer (en vrolijk) beestje!
Alhoewel ik geen voorstander van kortwieken ben, zou dat minder zielig zijn dan een harnas of touwtje om zijn pootjes. Daar is het beestje te teer voor.

Zelf is mijn dwergpapegaaitje heel tam, dus die blijft buiten gewoon onder mijn shirt zitten ( met hoofdje naar buiten ), dat zou je hem misschien kunnen aanleren ( ik weet niet hoe tam het beestje is, en hoelang je hem al hebt ) .

En anders inderdaad in de kooi naar buiten. Let daarbij op katten, maar ook bij een gekortwiekte vogel moet je op katten letten uiteraard, want het beestje kan niet meer wegvliegen.